Sharp vinner utmärkelse för färg- och bildkvalitet

Det oberoende testföretaget Buyers Laboratory prisar Sharps multifunktionsskrivare i high-end A3 färgkategori för exceptionell bildkvalitet och kraftfulla scanningsfunktioner.

– Vi är stolta över att återigen uppmärksammas av Buyers Laboratory. Det är ett resultat av den pålitlighet och prestanda som MX-6240N erbjuder. Utmärkelsen är ett bevis på Sharps ställning inom högvolymssegmentet och är en hyllning till våra högkvalitativa produkter, säger Jonne Zachrisson, nordisk produktchef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

Buyers Laboratories biträdande chef Lynn Nannariello menar att: ”Förutom att MX-6240N har snabbare scanningshastigheter än genomsnittet har den också färgscanningsfiler som är mindre än vanligt. Skrivaren stödjer även en imponerande förhandsgranskning i realtid där användare kan visa, zooma, rotera, flytta och ta bort sidor.”

MX-6240N
Sharps MX-6240N kan skriva ut, scanna och kopiera med hastigheter på upp till 62 sidor per minut. Några av de viktigaste funktionerna är en 10,1 tums pekskärm i färg, med samma peka-och-svep-teknik som används på smartphones och surfplattor. MX-6240N är intuitivt användarvänlig och omfattar komplexa skrivarfunktioner samt en papperskapacitet på 8500 ark. Den kan även hantera en mängd olika papperstyper, pappersformat upp till SRA3 och pappersytvikter upp till 300gsm. Utöver detta ingår omfattande pappershantering och efterbehandlingsalternativ, till exempel häftning, hålslagning, vikning och beskärning.

För mer information, vänligen besök:
www.humansinvent.com
www.youtube.com/SharpEurope

För mer information
Jonne Zachrisson, nordisk produktansvarig vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp erbjuder kraftfulla och prisbelönade dokumentsystem som ger snabbare och effektivare arbetsmetoder och gör alla på arbetsplatsen mer produktiva. Sharp har allt från utrymmessnåla skrivare och kopiatorer i svartvitt och färg till mångsidiga höghastighets- och multifunktionssystem. Sharp Open Systems Architecture (OSA) förvandlar multifunktionssystem till kraftfulla informationsportaler integrerade med molnet och affärsapplikationer. Sharp Optimized Services hjälper företag att uppnå ökad kontroll, effektivitet och produktivitet. Sharp Cloud Portal Office är en molntjänst som gör det enkelt att dela dokument och information och samarbeta online. /This is Why Sharp är den perfekta lösningen för varje arbetsplats. För mer information, besök www.sharp.se.