Sharps multifunktionsskrivare är redo att kopplas upp mot molnet

Sharps nya serie av svartvita multifunktionsskrivare kan kopplas upp till molntjänsten Cloud Portal Office och har flera avancerade miljöfunktioner som gör att företag kan spara både pengar och miljö.

Den nya serien av molnkompatibla och svartvita multifunktionssystem (MFP) utökar Sharps utbud av multifunktionsskrivare och kompletterar de tidigare modellerna för färgutskrifter och innebär ett enhetligt och användarvänligt gränssnitt.

– Våra nya moln-anslutna multifunktionsskrivare erbjuder snabba, energieffektiva och säkra alternativ för både medelstora och stora företag. De uppfyller inte bara dagens behov utan är även redo för morgondagens utmaningar, säger Jonne Zachrisson, nordisk produktchef, på Sharp Electronics (Nordic) AB.

Miljösmarta funktioner
Den nya serien av multifunktionsskrivare innehåller ett urval av smarta och energibesparande funktioner. De kan till exempel inta viloläge när den beräknar att den inte kommer att användas. Användare kan även välja automatisk avstängning efter att varje arbete är klart och ange tider för avstängning. Utöver detta används en ny typ av toner, Mycrostoner-CAP TM som kräver lägre fixeringtemperatur och systemet drar därmed mindre energi vilket spar miljö och minskar kostnader.

Redo för molnet
Modellerna MX-M565N, MX-M465N och MX-M365N inkluderar trådlös LAN-anslutning som standard och kan enkelt dela information med hjälp av Sharps nya moln-tjänst Cloud Portal Office. En knapptryckning på LCD-skärmen ger användaren tillgång till information som lagrats i molnet. Användare kan också arbeta mer effektivt genom att skanna direkt till molnet för att sedan dela dokument med kollegor innanför och utanför kontoret.

Modellerna MX-M564N, MX-M464N och MX-M364N som har en annan plattform och standardspecifikation kan för framtida behov enkelt uppgraderas för anslutning till Sharps moln-tjänster via kontrollpanelen. Dessa modeller har möjlighet till trådlös LAN-anslutning via ett extra tillbehör.

Prestandaförhöjande funktioner
Förutom snabb och tillförlitlig utskrift och kopiering samt snabba sökningar och en hög volymkapacitet finns även automatiska efterbehandlingsalternativ för att skapa professionella, högkvalitativa och lättlästa dokument.

Hög kvalitet som standard
Den nya MFP-serien omfattar ett urval av modeller som kan anpassas för att möta företagens krav utan att man spenderar pengar på onödiga funktioner. Alla modeller har höghastighets och dubbelsidig skanning som standard samt utskrifter i 56, 46 eller 36 sidor per minut.

Sharps multifunktionssystem innehåller följande funktioner:

MX-M565N, MX-M465N och MX-M365N

• Redo att kopplas upp mot molnet
  • En 10,1 tums multi-touch LCD-panel
  • 1200 x 1200 dpi-upplösning
  • 150 arks ”Duplex Single Pass Feeder”
  • Wifi standard

MX-M564N, MX-M464N och MX-M364N

• 7 tums LCD-panel i färg
  • 600 x 600 dpi-upplösning
  • 100 ark ”Duplex Single Pass Feeder”
  • Wifi som extra tillbehör

Alla modeller finns tillgängliga hos Sharps auktoriserade återförsäljare. För mer information, inklusive produktspecifikationsblad, besök www.sharp.eu

För mer information
Jonne Zachrisson, nordisk produktansvarig vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp erbjuder kraftfulla och prisbelönade dokumentsystem som ger snabbare och effektivare arbetsmetoder och gör alla på arbetsplatsen mer produktiva. Sharp har allt från utrymmessnåla skrivare och kopiatorer i svartvitt och färg till mångsidiga höghastighets- och multifunktionssystem. Sharp Open Systems Architecture (OSA) förvandlar multifunktionssystem till kraftfulla informationsportaler integrerade med molnet och affärsapplikationer. Sharp Optimized Services hjälper företag att uppnå ökad kontroll, effektivitet och produktivitet. Sharp Cloud Portal Office är en molntjänst som gör det enkelt att dela dokument och information och samarbeta online. /This is Why Sharp är den perfekta lösningen för varje arbetsplats. För mer information, besök www.sharp.se.