Sharps nya LE751-serie skakar om marknaden för storbilds-tv

Sharp utökar sitt storbildssortiment med nya smart-tv:n AQUOS LC-60LE751 LED.  Med 60-tum knivskarp bild, som dessutom kan visa 3D, och toppmodern slimmad design, appellerar Sharps nya tillskott till en bred publik. I serien ingår även 50,- och 39-tumsmodeller.

Bättre kontrast med avancerad pixelkontroll
LE751-serien har enastående bildkvalitet och mjuka rörelser, tack vare Sharps egen Active Motion 200Hz-teknik, som reducerar oskärpa och gör rörelser mer naturliga. LC-60LE751 är dessutom utrustad med Sharps egen XGEN 3D-panel, som med avancerad pixelkontroll ger marknadens bästa kontrastnivåer och mycket låg energiförbrukning i energiklass A+.

- För den som skall uppgradera till storbilds-tv är LC-60LE751E perfekt. Den har hela paketet; fantastisk bildkvalitet, 3D, samarbetar med din smartphone och är uppkopplad, dessutom har den en elegant design" säger Per-Martin Öhman, nordisk produktchef på Sharp.

Styr tv:n med mobilen
Med inbyggda AQUOS NET+ browsern är internet, sociala medier, appar, video on demand bara några klick bort och med SHARP Smart Remote + app kan du äntligen skrota fjärrkontrollen till förmån för din smartphone. Med ett klick eller ett svep byter du kanal, justerar volymen, pausar, spolar, spelar in och ännu mer. Appar och video on demand-tjänster på AQUOS NET + portal uppdateras ständigt och läggs in automatiskt.

Silverfärgad slimmad ram och stativ
LE751-serien är silverfärgad, har ultratunn 10 mm ram (15 mm för 60 tumsmodellen) och levereras med ett öppet metallstativ vilket skapar en illusion av att tv:n ser ut att sväva. 60-tumsmodellen LC-60LE651 har samma specifikationer men kommer i svart finish och är förberedd för wi-fi. Tillval för både serierna är aktiva 3D-glasögon.

Sharp LC-60LE751 och LC-60LE651 finns i butik i juni.

Rekommenderade priser:
Sharp LC-39LE651E            7 995:-
Sharp LC 50LE651E           11 995:-
Sharp LC 60LE651E           17 995:-

Sharp LC 39LE751E            8 995:-
Sharp LC 50LE751E           13 995:-
Sharp LC 60LE751E           19 995:-

För mer information och bilder
Birgitta Olsson, marknadschef, Sharp, 08-6343674, birgitta.olsson@sharp.eu

Sharp Electronics (Europe) Ltd, med huvudkontor i London, är det europeiska dotterbolaget till japanska Sharp Corporation, världsledande innovatör och tillverkare av audiovisuell utrustning, kommunikations-, miljö- informations- och medicintekniska produkter.  Företaget sysselsätter 4 200 personer på 26 platser i Europa med en omsättning på 3 488 963 000 dollar för räkenskapsåret 2011-2012. För mer information: www.sharp.eu.