Sharps produktionssystem vinner utmärkelse i Buyers Laboratory Awards 2014

Det oberoende testföretaget Buyers Laboratory (BLI) tilldelar Sharps produktionssystem en Outstanding Achievement in Innovation‑utmärkelse för sina utfallande broschyrutskrifter.

Sharps produktionsfärgutskriftssystem i Pro-serien, MX-6500N och MX-7500N, har tilldelats en Outstanding Achievement in Innovation-utmärkelse för sina utfallande broschyrutskrifter och integrering av manöverpanelen med EFI Fiery Command WorkStation.

– Hatten av för Sharp för företagets utfallande broschyrutskrift. Medan konkurrenterna måste använda dyra, utrymmeskrävande inline- och offline-alternativ och dyrare papper i SRA3-storlek för att kunna framställa utfallande A3-broschyrer, kan Sharp Pro-användare framställa professionella utfallande broschyrer med upp till 120 sidor på A3-papper, säger Pete Emory, labbtestchef Buyers Laboratory.

BLI:s ”Pick Awards”, som delas ut vartannat år, ges till maskinvara och programvara som bedöms vara bäst i BLI:s omfattande utvärderingar av de för köparna viktigaste egenskaperna.

– Med en bransch som alltmer går över till pek- och svepgränssnitt med tabellayout har Sharp och EFI hittat ett sätt att höja ribban ytterligare. Tack vare denna integration kan användarna spara både pengar och utrymme genom att varken extra bildskärm, tangentbord, mus eller konsol krävs. Eftersom bildskärmen även används som huvudmanöverpanel för Pro-serien kan operatören enkelt växla mellan de två funktionerna, säger Pete Emory.

– Det är en ära att ta emot en Outstanding Achievement-utmärkelse för vår innovativa teknik. Utmärkelsen är ett bevis på att vi uppfyller kundernas behov av tillförlitlig teknik som bibehåller deras konkurrenskraft och produktivitet, säger Jonne Zachrisson Nordisk Produktchef, dokumentdivisionen Sharp Electronics Nordic AB.

Mer information finns på:
www.humansinvent.com
www.youtube.com/SharpEurope

För mer information
Jonne Zachrisson, nordisk produktansvarig vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp erbjuder kraftfulla och prisbelönade dokumentsystem som ger snabbare och effektivare arbetsmetoder och gör alla på arbetsplatsen mer produktiva. Sharp har allt från utrymmessnåla skrivare och kopiatorer i svartvitt och färg till mångsidiga höghastighets- och multifunktionssystem. Sharp Open Systems Architecture (OSA) förvandlar multifunktionssystem till kraftfulla informationsportaler integrerade med molnet och affärsapplikationer. Sharp Optimized Services hjälper företag att uppnå ökad kontroll, effektivitet och produktivitet. Sharp Cloud Portal Office är en molntjänst som gör det enkelt att dela dokument och information och samarbeta online. /This is Why Sharp är den perfekta lösningen för varje arbetsplats. För mer information, besök www.sharp.se.