Sharps sommartips i storbildsformat

Oavsett om du ser fram emot att titta på VM-fotboll, Tour de France, EM i simning eller Franska öppna mästerskapen i tennis, så bjuder 2014 på en fantastisk sportsommar. Sharps detaljrika TV-teknik ger dig närkontakt utan att behöva lämna soffan.

Quattron Pro - mer detaljrik full HD
Sharps Quattron Pro-serie (UQ10) som introducerades på CES i januari har nästa generations unika fyrfärgsteknik, (RGBY) vilket innebär en gul subpixel som tillägg till den vanliga RGB-pixeln. Tack vare den nya skärmen i Quattron Pro som har 2,5 gånger fler subpixlar än en vanlig HD-skärm, kan UQ10 återge bilden med 2,5 gånger högre upplösning än full HD.

Den nya tekniken innebär att UQ10-modellerna är marknadens enda TV-apparater med full HD som kan återge äkta Ultra HD-material (4K) via HDMI.

– Quattron Pro-serien återger över en miljard fler färgnyanser än en full HD-TV vilket gör att den passar perfekt för att titta på just sport. Färgerna blir klara och naturliga och det märks extra tydligt i återgivningen av guld, gult, grönt, blått och brunt, säger Per-Martin Öhman, produktchef vid Sharp Electronics (Nordic) AB.

UQ10-serien finns tillgänglig i tre olika storlekar: 60, 70 och 80 tum.

Rekommenderat cirkapris:
LC-60UQ10EN:   22 000 kr
LC-70UQ10EN:   32 000 kr
LC-80UQ10EN:   65 000 kr

Elegant formgivning och smarta anslutningar: LE761-serien
LE761-serien har en elegant design och en extremt smal ram som bidrar till tittarupplevelsen och passar in i en modern bostadsmiljö. LE761-modellerna har en knivskarp bildkvalitet och smarta anslutningar (Sharps AQUOS NET+-portal och Sharp Smart Remote). Fyra par 3D-glasögon ingår så att hela familjen kan få en unik bioupplevelse. LE761-serien finns tillgänglig i två storlekar: 42 och 50 tum.

Rekommenderat cirkapris:
LC-42LE761EN: 6 000 kr

LC-50LE761EN: 8 500 kr

Världens största LED-HDTV: Sharp 90 tum (2,29 meter)
LC-90LE757 använder Sharps senaste bildteknik och ger en maximal upplevelse oavsett vilken sport du tittar på. Bildkvaliteten är både skarp och klar.

Med en högkvalitativ signal såsom HDTV eller Blu-ray krävs inte längre ett stort betraktningsavstånd.
3,5 meter är tillräckligt för att få en mäktig tittarupplevelse med denna LED-TV på 90 tum (229 cm).

LE757 är utrustad med 200 Hz Active Motion-teknik som gör att även snabba rörelser återges skarpt och utan avbrott; perfekt för actionfilmer eller sporter med många snabba kamerarörelser. LC-90LE757 finns tillgänglig nu.

Rekommenderat cirkapris: 99 990 kr

Birgitta Olsson, Marknadschef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 644 43 66,
birgitta.olsson@sharp.eu
Per-Martin Öhman, Produktchef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 513 05 14, permartin.ohman@sharp.eu

Om Sharp LCD TV
Som världsledande pionjär inom LCD och digital teknik fortsätter Sharp att utveckla audiovisuella produkter som sätter konsumenten i centrum. Därför är Sharp AQUOS Europas ledande varumärke inom storbild och LCD, samtidigt som vår Quattronteknik levererar mer än en miljard färger för den ultimata tittarupplevelsen. För ytterligare information, gå in på www.sharp.se.