Shell och Citi vann pris för gemensamma kreditkortet

Report this content

Citibank Sweden och Shell har i global konkurrens tilldelats utmärkelsen Best New Co-Branded or Affinity Card Product Launch vid Cards International Global Awards 2007 som i år hölls i Berlin. Utmärkelsen tilldelas Shell MasterCard från Citi som lanserades i höstas. Sverige var första marknad att erbjuda kortet.

”Kortets kombination av rabatter på drivmedel och rabatter på alla övriga inköp, som man får ut som prisavdrag vid köp av Shellprodukter, skapar verkligt värde för konsumenterna”, säger Joanne Robinson, VD för Cards, Payments & Consumer Finance på VRL KnowledgeBank, utgivare av Cards International. ”Det är precis det fantastiska värdeerbjudandet vi belönar.”
Förutom Shell och Citibank Sweden var även Quantas och American Express nominerade för sitt gemensamma kort, liksom Royal Bank of Canada med Starbucks Duetto.
”Utmärkelsen är ett kvitto på att vi med Shell MasterCard från Citi verkligen lyckades ta fram ett innovativt kort med just den kundnytta som konsumenterna faktiskt efterfrågar”, säger Annika Jensen, Consumer Payment, Svenska Shell. ”Ett konkret exempel är att vi nu i sommar ger kunderna ytterligare ett tillfälle att dra nytta av introduktionserbjudandets dubbla rabatter, giltigt till 31 augusti.”
” Shell MasterCard från Citi togs också emot med öppna armar av de svenska konsumenterna”, tillägger hon. ”Starka rabatter på bränsle tillsammans med generella rabatter är helt klart den sortens erbjudande som märks i den hårda konkurrensen.”
”Med tanke på den globala konkurrensen är vi väldigt stolta att sätta Sverige på kartan när det gäller att utveckla nya koncept för kreditkort. Denna produkt är resultatet av ett partnerskap mellan två globala varumärken med stort konsumentfokus och dess framgång visar tydligt att vi tillgodoser ett betydelsefullt konsumentbehov”, säger Diego Conroy, Citibank Sweden.
Utmärkelsen delas ut av nyhetsbrevet Cards International som ges 20 gånger om året av det engelska publicist- och analysföretaget VRL KnowledgeBank.