Shippeo stärker sin närvaro i Norden

Report this content

Shippeo är Europas ledande leverantör av visuell realtidsinformation för varuleveranser. Nu öppnar Shippeo ett nytt kontor i Stockholm – en strategisk satsning för att fortsätta stärka närvaron i Norden.

– Det nya svenska kontoret är strategiskt för Shippeo. Gods- och logistikmarknaden i Norden är fragmenterad med många olika globala varumärken som drar nytta av sin centrala position. Det gör att behovet av Predictive Transportation Visibility ökar – och Norden är en viktig region för Shippeo, säger Lucien Besse, COO och medgrundare av Shippeo.

Sedan företaget grundades år 2014 har Shippeo snabbt blivit det ledande företaget inom supply chain-visibilitet. Genom företagets plattform kan kunderna följa sina leveranser i realtid tack vare avancerade digitaliseringsverktyg och se den förväntade leveranstiden med hjälp av ETA-teknik som baseras på exakt dataanalys och högteknologisk programvara för realtidsanalys.

Samtidigt har svenske Jonatan Rajala utsetts till Strategic Account Executive för Shippeos verksamhet i Nordeuropa. Han har tio års erfarenhet av försäljning och ledning på de nordiska marknaderna och kommer att fokusera på att ytterligare stärka företagets kundbas och knyta partnerskap i alla nordiska länder. Shippeos nya kontor ligger på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm.

Namn: Jonatan Rajala
Titel: Strategic Account Executive på Shippeo.
Jonatan Rajala är 36 år och kommer närmst från Reactivation Group där han var medgrundare och COO. Han har tidigare haft roller som försäljningschef och affärs- och utvecklingsansvarig för diverse nordiska IT-bolag.

För mer information, vänligen kontakta:
Magdalena Höglund, Presskontakt, tel: 0733 338840, magdalena@highlandpr.se
Jonatan Rajala, Strategic Account Executive, Shippeo
Tel: 08-505 166 00 E-post: jonatan.rajala@shippeo.com

Om Shippeo
Shippeo är Europas ledande leverantör av supply chain visibility - visuella transportflöden i realtid. Företaget hjälper ledande leverantörskedjor att leverera exceptionell kundservice samt uppnå förbättringar genom hela organisationen. Genom visibilitetsplattformen kan speditörer, transportörer och slutkunder i realtid spåra varje varuleverans och se den förväntade leveranstiden. Det innebär att det går snabbt att identifiera problem och proaktivt varna slutkunderna innan de påverkas. Sedan företaget grundades 2014 har Shippeo spårat över 5 miljoner leveranser per år i hela Europa för marknadsledande kunder som Schneider Electric, Carrefour, Faurecia, Auchan och Leroy Merlin och samarbetar med transportörer i över 40 länder. Läs mer på www.shippeo.com