Nu blir det enklare att näthandla i USA

Report this content

Shoppingtjänsten ShopUSA vill göra det enkelt för svenskar att shoppa online i USA. Tjänsten gör det möjligt att handla i alla amerikanska webbutiker, och utnyttja det stora utbudet av kläder, hemelektronik och andra produkter som finns i USA. Varorna levereras sedan hem till Sverige. ShopUSA finns sedan tidigare i Danmark, och har där blivit en succé.

Många har upptäckt att det ofta är billigare att handla i USA. Samtidigt är det svårt att själv räkna ut det totala priset, inklusive moms, tull och frakt. ShopUSA löser det genom att på sin webbplats ha en ”miniräknare” där man kan skriva in priset i amerikanska dollar och få veta hur mycket produkten kostar när den levererats hem till en svensk adress.
- Vi vill göra hela det enorma utbudet på amerikanska webbutiker lätt tillgängligt för svenskarna. Det gör vi genom att ta hand om den besvärliga delen med att onlineshoppa i USA, säger Michael Brønnum-Schou på ShopUSA.

Många amerikanska webbutiker vill idag inte alls leverera till Sverige. Det gäller populära klädmärken som Ralph Lauren och Victoria’s Secret, och även de flesta säljare på eBay.
ShopUSA löser detta genom att ge sina kunder tillgång till en postadress i USA. På så sätt går det att handla även i webbutiker som annars inte levererar till Sverige.
- De som handlar från USA köper ofta populära klädmärken som inte finns i Sverige eller konsumentelektronik som är billigare i USA. Även amerikanska bildelar är populärt, säger Michael Brønnum-Schou.

I Danmark har tjänsten mer än 20 000 användare. Den har fått mycket uppmärksamhet i de stora dagstidningarna och i tv-program.
- Vi är de enda som erbjuder den här tjänsten i Sverige. Vi såg att behovet fanns även här, och nu hoppas vi att vi kan hjälpa även svenskarna att handla enkelt och billigt i USA, säger Michael Brønnum-Schou.

Vill du ha mer information, kontakta:
Michael Brønnum-Schou, vd, ShopUSA, tel. 08-525 039 80, +45 30 50 30 05, mbs@shopusa.com
Michael Falk, Agera PR, tel. 073- 397 46 55, michael.falk@agerapr.se

Om ShopUSA
SHOPUSA erbjuder en fraktservice som gör det lätt att handla i amerikanska webbutiker. Vi hanterar frakt, tull och moms åt kunden så att den själv inte behöver besvära sig med det, sen levererar vi kundens varor till hans/hennes adress i Sverige. Läs mer på: www.shopusa.se

Taggar: