Analyst Group: Kommentar på Shortcut Medias ramavtal med Polismyndigheten

Shortcut Media har, via Bond Street och tillsammans med Blomquist Communications, tilldelats en upphandling av film- och kommunikationstjänster åt Polismyndigheten om 12 MSEK.

"Analyst Group ser detta avtal och den ökande marknadsandelen inom offentlig sektor som mycket positivt för SMG, då kunder inom
det offentliga generellt inte är konjunkturkänsliga, samt då detta avtal kan var fördelaktigt inför nya upphandlingar inom offentlig sektor framgent. Givet ökad närvaro inom offentlig sektor bedöms också den operativa risken i SMG minska, då avtal med myndigheter bedöms som tryggare än avtal med privata aktörer."

Läs Analyst Groups kommentar här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group här: https://www.analystgroup.se/om-oss/

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av kommentar på Shortcut Media. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa kommentaren. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.