Bond Street Film ingår samarbetsavtal med Fast Travel Games, med ett förväntad ordervärde om ca 1 Mkr per år

Bond Street Film, som ingår i Shortcut Media Group (SMG), har tecknat samarbetsavtal med VR-spelbolaget Fast Travel Games. Avtalet avser idé och produktion av filmer, trailers, game capture och innehåll för speltitlar.

Avtalet har en intention om projekt värda ca 1 miljon kronor per år och löper med 6 månaders uppsägningstid. Det avser idé och produktion av filmer, trailers, game capture och innehåll för marknadsföringssyfte för Fast Travel Games speltitlar. Spelen görs för olika VR-plattformar som t.ex Sony Playstation, Meta Quest med flera.

– Vi är väldigt glada att kunna inleda detta samarbete med Bond Street Film. De har visat på en omfattande förståelse för VR-spelbranschens målgrupper och många utmaningar, något som tydligt syns i skapandet av den fantastiska trailern för vårt kommande spel, Cities: VR. Vi ser fram emot att samarbeta på många projekt framöver, säger Andreas Juliusson, Chief Marketing Officer på Fast Travel Games.

– Att få jobba med Fast Travel Games speltitlar inom VR med en duktig beställare som uppskattar kreativitet känns väldigt roligt. Utöver det kommer tidigare tillgång till projektplaner vara en bra grund för att förbättra vårt samarbete ytterligare, säger Robin Krey Andersson, producent på Bond Street Film.

– Att vårt fokus på branschens nöjdaste kunder leder till ett långsiktigt samarbetsavtal inom en marknad vi fokuserar på att växa inom (TV-spel) är otroligt kul och helt i linje med vår strategi, säger Peter Söderlind, VD på Shortcut Media Group.

About Fast Travel Games

Fast Travel Games is a VR exclusive games developer and publisher based in Stockholm, founded by industry leading veterans and behind critically acclaimed VR titles such as Apex Construct, The Curious Tale of the Stolen Pets and Wraith: The Oblivion - Afterlife. The company’s mission is to create high quality VR games with believable interactions, set in immersive worlds and populated with memorable characters. More information is available at www.fasttravelgames.com.

Om Bond Street Film

Bond Street Film producerar bl.a. reklamfilm, beställningsfilm, 3d-animation och visuella effekter, trailers, utbildningsfilm och promotion-material. Bond Street är ett av Sveriges mest prisbelönta filmproduktionsbolag och har de senaste åren sammanlagt vunnit 16 priser i fyra internationella och svenska tävlingar. Sen januari 2020 bedrivs även varumärkena Shortcut Produktion och Frost Studio inom ramen för Bond Street Film Stockholm AB. Mer information finns på www.bondstreet.se och www.froststudio.se.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende samt mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, utbildningsfilm, animerad film, promos, livesändningar samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av varumärkena Bond Street Film, STARK Film, Magoo, Oddway Film, Shortcut Produktion och Frost Studio. Mer information finns på www.shortcutmedia.se.

Peter Söderlind

peter.soderlind@shortcutmedia.se

Denna information utgör insiderinformation som Shortcut Media AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersoners försorg, vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Citat

Vi är väldigt glada att kunna inleda detta samarbete med Bond Street Film. De har visat på en omfattande förståelse för VR-spelbranschens målgrupper och många utmaningar, något som tydligt syns i skapandet av den fantastiska trailern för vårt kommande spel, Cities: VR. Vi ser fram emot att samarbeta på många projekt framöver.
Andreas Juliusson, Chief Marketing Officer på Fast Travel Games.
Att få jobba med Fast Travel Games speltitlar inom VR med en duktig beställare som uppskattar kreativitet känns väldigt roligt. Utöver det kommer tidigare tillgång till projektplaner vara en bra grund för att förbättra vårt samarbete ytterligare.
Robin Krey Andersson, producent på Bond Street Film.
Att vårt fokus på branschens nöjdaste kunder leder till ett långsiktigt samarbetsavtal inom en marknad vi fokuserar på att växa inom (TV-spel) är otroligt kul och helt i linje med vår strategi.
Peter Söderlind, VD på Shortcut Media Group.