Bond Street Film skriver förnyat ramavtal med Discovery Networks Sverige

Bond Street Film har ramavtal med Discovery Networks kring produktion av bl.a. trailers och promotion-material i Sverige sen 2015. Efter en översyn har ramavtalet förnyats, förlängts med två år och löper med tre månaders ömsesidig uppsägningstid. Ramavtalets värde överstiger 10 Mkr per år.

Ramavtalets förnyelse har gjorts i och med att Discovery Norge sedan 30 september 2020 inte längre omfattas. I korthet innebär avtalet att ramavtalet förnyats med två år och att beställningsvolymerna från Discovery Sverige förväntas ligga på ungefär samma nivå som tidigare.

- Bond Street Film has been a trusted partner of Discovery Nordic for a long period and we needed a partner who we could rely on and be part of our digital transformation in Sweden. Post Production is a vital part of our media strategy and communication across the Nordic and towards our customers, and Bond Street Film is the right partner for this for the Swedish market, säger Anders Jemdahl, Director Procurement, på Discovery International.

- Det är väldigt roligt att få förmånen att förnya samarbetet med Discovery och att få arbeta med deras fantastiska innehåll. Vi har löpande utvecklat vårt gemensamma, kreativa arbetssätt och ser mycket fram emot att fortsätta bli ännu bättre tillsammans framöver, säger Anders Brinck, VD på Shortcut Media Group.

Om Bond Street Film

Bond Street Film producerar bl.a. reklamfilm, beställningsfilm, 3d-animation och visuella effekter, trailers, utbildningsfilm och promotion-material. Bond Street är ett av Sveriges mest prisbelönta filmproduktionsbolag och har de senaste åren sammanlagt vunnit 16 priser i fyra internationella och svenska tävlingar. Sen januari 2020 bedrivs även varumärkena Shortcut Produktion och Frost Studio inom ramen för Bond Street Film Stockholm AB.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende samt mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, utbildningsfilm, animerad film, promos, livesändningar samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av varumärkena Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Produktion och Frost Studio. Mer information finns på www.shortcutmedia.se.

VD, Shortcut Media Group

Denna information är sådan som Shortcut Media AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 november 2020.