Bond Street Film skriver ramavtal med utbildningsföretag värt 1,3 Mkr under 2020

Bond Street Film, som tillhör Shortcut Media Group (SMG), har ingått ramavtal med ett utbildningsföretag som arbetar med pedagogiska verktyg till skolan. Avtalet avser produktion av utbildningsfilmer till skolan, är löpande och träder i kraft omgående.

Kunden och skolväsendet har löpande behov av utbildningsfilmer, med fokus på elever med läs- och skrivsvårigheter samt nyanlända elever. Filmerna kan även användas vid undervisning på distans.

Efter samarbete med Bond Street under 2019 har ett samarbetsavtal nu skrivits mellan kunden och Bond Street. Avtalet löper under 2020 och väntas värt ca 1,3 Mkr.

Målet med filmerna är att erbjuda alla elever en likvärdig utbildning samt möjliggöra utbildning på distans. Samarbetet innebär att Bond Street Film blir partner och leverantör till kunden inom utbildningsfilmer.

- Vi är väldigt stolta att vi har fått förtroende att producera filmerna. Vi ser mycket fram emot samarbetet under året, Catinka de Flon, Client Director, Bond Street Film.

Om Bond Street Film

Bond Street Film producerar bl.a. reklamfilm, beställningsfilm, 3d-animation och visuella effekter, trailers, utbildningsfilm och promotion-material. Bond Street är ett av Sveriges mest prisbelönta filmproduktionsbolag och har de senaste åren sammanlagt vunnit 16 priser i fyra internationella och svenska tävlingar. Sen januari 2020 bedrivs även varumärkena Shortcut Produktion och Frost Studio inom ramen för Bond Street Film Stockholm AB.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende samt mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, utbildningsfilm, animerad film, promos, livesändningar samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av varumärkena Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Produktion och Frost Studio.

Denna information är sådan som Shortcut Media AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 mars 2020.