Bond Street rekryterar Eva Poysti som operativ chef

Bond Street Film, som tillhör Shortcut Media Group (SMG), rekryterar Eva Poysti, som operativ chef. Eva kommer senast från en roll som VP för Sport Operations på NENT.

Eva har gedigen erfarenhet och har utöver rollen som VP på NENT tidigare varit Head of operations på SVT samt COO på Nyhetsbolaget och TV4. Hon har även varit produktionschef på World Television (nuvarande Creo Media Group).

- Jag inspireras av att se människor och företag växa och ser verkligen fram emot att  jobba med alla proffsiga prisbelönta kreatörer på Bond Street. Koncernen är dessutom i en spännande tillväxtfas där min kompetens passar väl in, säger Eva Poysti, Operativ chef på Bond Street.

SMG har haft en hög tillväxt sedan start och nyligen kommunicerat en ambition om att fördubbla verksamhetens storlek till 2022.

- Vi är otroligt glada över att få välkomna Eva till Bond Street. Hennes erfarenhet att bygga och driva några av landets största organisationer inom rörlig bild blir ytterst värdefull när vi ska satsa på tillväxt de kommande åren, säger Lars Bilk, VD på Bond Street.

Som operativ chef kommer Eva bland annat att fokusera på att stötta både Bond Street och koncernen i att bygga en skalbar, robust organisation inför den fortsatta tillväxten. Hon kommer även att arbeta med integration av kommande förvärv.

Om Bond Street Film

Bond Street Film producerar bl.a. reklamfilm, beställningsfilm, 3d-animation och visuella effekter, trailers, utbildningsfilm och promotion-material. Bond Street är en av de ledande leverantörerna av film till offentlig sektor i Sverige och har därmed lång erfarenhet inom segmentet. Det är också ett av Sveriges mest prisbelönta filmproduktionsbolag och har de senaste åren sammanlagt vunnit 16 priser i fyra internationella och svenska tävlingar. Sen 2020 finns varumärkena Shortcut Produktion och Frost Studio inom ramen för Bond Street Film Stockholm AB.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, mest prisbelönta, oberoende produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Produktion samt Frost Studio. Bolagets aktie är noterad på Spotlight Stock Market.

Lars Bilk

VD, Bond Street