Lennart Larsson, SMG:s näst största ägare, förvärvar aktier i SMG för 1,5 Mkr av Anders Brinck

Lennart Larsson, SMG:s näst största ägare, har idag via bolag förvärvat 400 000 aktier i SMG från Anders Brinck, VD i SMG samt bolagets största ägare, för 1,5 Mkr.

Förvärvet har gjort utanför handelsplats till nedanstående villkor.

• 400 000 st aktier har förvärvats
  • Pris per aktie uppgår till 3,75 Kr
  • Anders Brinck har ingått frivillig lock-up om 90% av sitt återstående aktieinnehav under 2021

- Shortcut Media Group är ett attraktivt bolag både vad gäller marknadsposition och värdering. Jag tror mycket på den strategi som bolaget lagt fram och som en av huvudägarna i bolaget ser jag fram emot att få ta del av en fortsatt lönsam tillväxtresa tillsammans med Anders och övriga i styrelse och ledning, säger Lennart Larsson, Styrelseledamot och ägare, Alntorp AB.

- Kombinationen av mångårig erfarenhet av både att bygga, leda och skala upp tillväxtföretag gör Alntorp till en perfekt långsiktig partner för SMG. Att ägandet i bolaget nu är konsoliderat hos nyckelpersoner i SMG samt två externa investerare – Alntorp och Onoterat – ger oss optimala förutsättningar när vi ska skala upp verksamheten, säger Anders Brinck, VD, Shortcut Media Group.

Efter affären äger Lennart Larsson privat och via bolag 1 540 833 st aktier, motsvarande 15,3% av utestående aktier och röster i SMG. Anders Brinck äger efter affären privat och via bolag 1 729 445 st aktier i SMG, motsvarande 17,2% av utestående aktier och röster i SMG.

Om Alntorp

Alntorp är ett Family Office inriktat på förvaltning av aktier i små och medelstora tillväxtbolag i noterad samt onoterad miljö. Bolaget bedriver även konsultverksamhet inom företagsledning. Alntorp och Lennart Larsson är utöver sitt ägande i SMG bl.a. även största ägare i Metacon, som är noterat på NGM samt på Börse Stuttgart.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende samt mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, utbildningsfilm, animerad film, promos, livesändningar samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av varumärkena Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Produktion och Frost Studio. Mer information finns på www.shortcutmedia.se.