Magoo får uppdrag värt minst 1 Mkr

Magoo, som tillhör Shortcut Media Group (SMG), har fått i uppdrag att göra visuella effekter till en stor svensk TV-serie. Uppdraget som sker på löpande räkning väntas vara värt minst 1 Mkr under första kvartalet 2022.

Magoo har fått i uppdrag att arbeta ut visuella effekter på en stor, svensk TV-serie som är under slutfasen av postproduktionen. Magoo ansvarar för alla visuella effekter på 6 av seriens totalt 8 avsnitt. Uppdraget ligger helt i linje med våra uppsatta mål om utveckling inom Visuella effekter för svensk dramaproduktion. Tv-serien kommer att gå upp på TV och streaming under vår/sommar 2022.

Vi är otroligt glada för detta förtroende, som är ytterligare ett kvitto på att vårt arbetssätt med visuella effekter och projekthantering tilltalar marknaden, säger Anders Törnquist, VD för Magoo.

Vår medvetna satsning på VFX inom den svenska dramamarknaden och det utfall vi får visar att vi är inne på rätt spår och det ger oss styrka att fortsätta arbeta med att utveckla postproduktion för svensk drama, säger Peter Söderlind, VD för Shortcut Media Group.

Om Magoo

Magoo är en Söderhamns-baserad kreativ studio inriktad på avancerad 3d-animation, VFX och inspelad film med inslag av VFX samt animation. Kunder finns primärt i Sverige samt i USA, där bolaget har representationskontor i New York. Bolaget har bedrivit verksamhet sen 2000 och har sen dess bl.a. utvecklat en marknadsledande teknologi för att producera avancerad 3d-visualisering samt animation av hög kreativ kvalitetsnivå och volym på ett effektivt sätt. Mer information och exempel på kunder samt projekt finns på www.magoo.se.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende samt mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, utbildningsfilm, animerad film, promos, livesändningar samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av varumärkena Bond Street Film, STARK Film, Oddway Film, Magoo, Shortcut Produktion och Frost Studio. Mer information finns på www.shortcutmedia.se samt på bolagets IR-sida hos Spotlight Stock Market.

Peter Söderlind

peter.soderlind@shortcutmedia.se

Denna information utgör insiderinformation som Shortcut Media AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersoners försorg, vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Citat

Vi är otroligt glada för detta förtroende, som är ytterligare ett kvitto på att vårt arbetssätt med visuella effekter och projekthantering tilltalar marknaden.
Anders Törnquist, VD för Magoo.
Vår medvetna satsning på VFX inom den svenska dramamarknaden och det utfall vi får visar att vi är inne på rätt spår och det ger oss styrka att fortsätta arbeta med att utveckla postproduktion för svensk drama.
Peter Söderlind, VD för Shortcut Media Group.