Oddway Film & Dear Friends vinner Guldnyckeln

I går kväll gick årets upplaga av Guldnyckeln av stapeln. På galan vann Oddway Film & Dear Friends ett guld för Stadsmissionens Julkampanj – Fyll Kylen.

Uppdraget var att skapa en julkampanj som fick göteborgare att skänka pengar till Stadsmissionens arbete med barn, unga och familjer. Stadsmissionens vanligaste insats är mat och i juletid blir kontrasten som störst, mellan de med dignande julbord och de som inte ens har råd att äta sig mätta. Swish-gåvorna ökade med 109 procent jämfört med motsvarande period föregående år. Kampanjen hade en ROI på 1934 procent.

- Vi valde att bygga hela kampanjen runt ett tomt kylskåp och uppmanade målgruppen att swisha för att fylla det. Kampanjen blev Stadsmissionens mest framgångsrika genom tiderna. Det känns fantastiskt kul att ha fått detta erkännande i form av en guldnyckel tillsammans med Dear Friends och Stadsmissionen. Det är en perfekt förutsättning när kund, byrå och produktionsbolag har ett starkt förtroende för varandra vilket har varit fallet. Vi vill tacka alla medverkande för en grym insats, säger Richard Tsalikis, Producent på Oddway Film.

Om Oddway Film & Television

Oddway Film är ett prisbelönt, Göteborgsbaserat filmproduktionsbolag som kombinerar kreativitet och strategi, från idé till färdig film. Oddway har haft en stadig tillväxt sedan starten och bolaget har idag 13 medarbetare. Oddways specialitet ligger i välproducerad reklam-, brand-, imagefilm med stort fokus på storytelling. Det är ett av Västsveriges mest framgångsrika produktionsbolag med såväl byrå- som slutkunder - däribland IKEA, Volvo Cars, Essity, Göteborgs Stadsmission och Stena-koncernen. Mer information finns på www.oddway.se.

Om Shortcut Media Group (SMG)

SMG är en av Sveriges ledande, oberoende produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, 2D/3D-animation, promos samt tillhandahåller postproduktion. SMG består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Produktion och Frost Studio.

David Stenberg, VD Oddway Film

david@oddway.se