Premiär för Filmen om Badrock på SF Bio den 7 mars

I somras var det trettio år sedan Björn Skifs samlade sina artistkollegor i Borgholm på Öland och Badrock föddes. Nu kommer ”Filmen om Badrock” på SF Bio den 7 mars. Förutom en härlig konsert­upplevelse får tittarna också följa Björn och hans artistkollegor backstage, på Ölands-utflykter och fest.

– Jag är stolt och glad över det vi gjorde. Vi hade kul under tiden och vi kunde glädja många andra samtidigt. Nu när Badrock blir film och ska visas på bio så hoppas jag att vi kan glädja ännu fler – både Badrock-veteraner och Badrock-debutanter, säger Björn Skifs i ett pressmeddelande.

Filmen produceras av produktionsbolaget Grumpy Production. Bolaget har bl.a. legat bakom tittarsuccér som Orup Viva La Pop, Sven-Ingvars – Så många mil, så många år, Tack för Dansen, Jerry Williams – The Farewell show, Nobelprisets divertissement 2015 samt bio-filmen Håkan Hellström på Ullevi, som slog rekord i antal sålda biljetter – ca 40 000st under tre dagar.

Shortcut Post har gjort all efterbearbetning till Filmen om Badrock.

– Det har varit väldigt roligt att få möjlighet att samarbeta med Björn Skifs och SF Bio i produktionen, som både innehåller en härlig konsert­upplevelse, backstage-material, Ölands-utflykter och fest. Samarbetet med Shortcut har precis som i tidigare produktioner fungerat utmärkt, säger Mats Jankell, VD för Grumpy Production.

– Grumpy är ett bolag som konsekvent levererar produktioner av högsta kvalitét och som attraherar en bred publik. Vi är mycket glada över att få förtroendet att arbeta tillsammans med dem även på Filmen om Badrock, säger Anders Brinck, VD för Shortcut Media Group.

Mer information om filmen samt biljettförsäljning finns här: http://www.sf.se/filmenombadrock

Om Grumpy Production

Grumy Production är ett produktionsbolag med fokus på stor underhållning för TV, Bio samt övriga digitala och sociala plattformar. Bolaget har ett unikt nätverk i underhållningsindustrin och har arbetat bl.a. med artister som Håkan Hellström, Tomas Ledin, Magnus Härenstam, Gyllene Tider, Lena Philipsson, Björn Skifs, Jerry Williams, Peter Jöback, m.fl.

Shortcut Media Group består av Bond Street Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics och är en Stockholmsbaserad, snabbväxande, oberoende produktionsgrupp som bl. a. erbjuder filmproduktion, postproduktion, grafik, trailers, 3D-animation och visuella effekter. År 2015 omsatte koncernen ca 34 Mkr och sysselsatte motsvarande ca 35 heltidstjänster. Under de första nio månaderna 2016 omsatte koncernen ca 30 Mkr, vilket motsvarar en organisk tillväxt om ca 44% jämfört med samma period föregående år.