Shortcut Media Group (SMG) mottar ordrar värda 1,9 Mkr

– Vi har senaste åren byggt vår organisation så kunderna ska känna att vi är ett samtal bort från att lösa deras ökande behov av rörlig bild. Att allt större kunder väljer oss som kreativ partner är både roligt för vårt fantastiska team och helt i linje med vår strategi, säger Peter Söderlind, VD, Shortcut Media Group.

- Att vi börjat jobba ännu tätare inom gruppen främjar både oss kreatörer och våra kunder, vi har tagit nästa steg med vad vi kan erbjuda våra kunder, säger Niclas Corn, Creative Director, Stark Film.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende samt mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, utbildningsfilm, animerad film, promos, livesändningar samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av varumärkena Bond Street Film, STARK Film, Magoo, Oddway Film, Shortcut Produktion och Frost Studio. Mer information finns på www.shortcutmedia.se.

Peter Söderlind

peter.soderlind@shortcutmedia.se

Denna information utgör insiderinformation som Shortcut Media AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersoners försorg, vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Taggar:

Snabbfakta

Shortcut Media Group (SMG), mottar ordrar värda ca 1,9 Mkr. Uppdragen innebär idé och produktion av filmer för 3 kunder inom privat sektor. Arbetet kommer att utöras under andra och tredje kvartalet 2022 och levereras från Söderhamn (Magoo), Stockholm (Bond Street Film) samt Göteborg (Stark Film). Uppdragen ligger inom SMG´s fokusområden.

Citat

Peter Söderlind, Shortcut Media Group