Shortcut Media Group vinner ramavtalsupphandling med Statens Skolinspektion

Bond Street Film, ett dotterbolag inom Shortcut Media Group (SMG), har valts ut som exklusiv leverantör av filmproduktion till Statens Skolinspektion. Ordervärdet förväntas uppgå till cirka 4-6 miljoner kronor över 4 år.

”Bond Street Film har mångårig erfarenhet att producera film till offentliga myndigheter och avtalet med Skolinspektionen är ytterligare ett kvitto på att våra leveranser är högkvalitativa och mycket uppskattade. Vi ser framemot ett givande och spännande samarbete med Skolinspektionen de kommande åren”, säger Peter Söderlind, VD på Shortcut Media Group.

Avtalet gäller från 2022-10-01 till och med 2024-09-30 med möjlighet att förlänga avtalet 2 x 12 månader med oförändrade villkor. Avtalet är föremål för sedvanlig avtalsspärr inom ramen för de regler som gäller vid en offentlig upphandling. Överprövningstiden löper till den 23 oktober 2022. Shortcut Media Group kommer att meddela marknaden om något väsentligt i avtalet förändras eller om avtalet överklagas.

Om Bond Street Film

Bond Street Film producerar bl.a. reklamfilm, beställningsfilm, 3d-animation och visuella effekter, trailers, utbildningsfilm och promotion-material. Bond Street är ett av Sveriges mest prisbelönta filmproduktionsbolag. Sen januari 2020 bedrivs även varumärkena Shortcut Produktion och Frost Studio inom ramen för Bond Street Film Stockholm AB. Mer information finns på www.bondstreet.se och froststudio.se

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende samt mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, utbildningsfilm, animerad film, promos, livesändningar samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av varumärkena Bond Street Film, STARK Film, Magoo, Oddway Film, Shortcut Produktion och Frost Studio. Mer information finns på www.shortcutmedia.se.

För mer information, kontakta gärna:

Peter Söderlind

peter.soderlind@shortcutmedia.se Tel: 072-375 75 10

Denna information utgör insiderinformation som Shortcut Media AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersoners försorg, vid den tidpunkt som anges av bolagets
nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Taggar:

Shortcut Media Group vinner ramavtalsupphandling med Statens Skolinspektion