SMGs dotterbolag Magoo vinner affärer i USA och Sverige värda 1,2 miljoner kronor.

Ett av projekten är ett internationellt jobb från New York till ett världskänt konsumentvarumärke och innefattar designdriven animation och VFX till en global kampanj. Det andra projektet är för den svenska marknaden och är innefattar idé, design, inspelning och visuella effekter i 3d som kommer att sändas på nationell TV. Båda projekten är inom några av SMG:s prioriterade områden.

Arbetet kommer att utföras under andra och tredje kvartalet 2022.

– På den amerikanska marknaden har vi fortsatt en bra grund att stå på och detta projekt ligger helt i linje med vår satsning inom designdriven animation, något vi på Magoo är och historiskt varit starka inom. Ett projekt som detta till ett världskänt och välrenommerat varumärke blir en fjäder i hatten för oss. Det kommer att betyda att vi under en lång sammanhängande tid har haft och fortsatt kommer att ha löpande arbete till den amerikanska marknaden, vilket vi aktivt arbetar med att upprätthålla genom vår närvaro på marknaden, säger Anders Törnquist, VD, Magoo.

– Vi får fortsatt förtroende från en av våra största kunder att göra filmer till deras topproduktioner vilket vi är både stolta och glada över. Vår höga kreativa höjd inom film med inslag av VFX och 3d är både uppskattat och efterfrågat, säger Henrik Jernberg, kreativ producent, Magoo.

Om Magoo

Magoo är en Söderhamns-baserad kreativ studio inriktad på avancerad 3d-animation, VFX och inspelad film med inslag av VFX samt animation. Kunder finns primärt i Sverige samt i USA, där bolaget har representationskontor i New York. Bolaget har bedrivit verksamhet sen 2000 och har sen dess bl.a. utvecklat en marknadsledande teknologi för att producera avancerad 3d-visualisering samt animation av hög kreativ kvalitetsnivå och volym på ett effektivt sätt. Mer information och exempel på kunder samt projekt finns på www.magoo.se.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende samt mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, utbildningsfilm, animerad

film, promos, livesändningar samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av varumärkena Bond Street Film, STARK Film, Magoo, Oddway Film, Shortcut Produktion och Frost Studio. Mer information finns på www.shortcutmedia.se.

Peter Söderlind
Shortcut Media Group peter.soderlind@shortcutmedia.se Tel: 072-375 75 10

Denna information utgör insiderinformation som Shortcut Media AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersoners försorg, vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Taggar:

Citat