Bli belönad när du shoppar på nätet

- Showmybuy lanserar ny tjänst för ”social shopping”

Åhus, 3 oktober 2012 - Showmybuy lanserar en ny typ av tjänst som hjälper konsumenterna att göra bättre affärer på nätet. E-handlare får ett nytt kraftfullt marknadsföringsverktyg.

Showmybuys lösning är ett system där kunderna får en liten belöning (gratis frakt, en present, rabatt, bonuspoäng eller presentkort) då de rekommenderar produkten eller tjänsten som de har köpt på nätet, till sina vänner i sociala nätverk, så som Facebook eller Twitter. Kunderna erhåller sin belöning med endast ett par klick.

Vi är väldigt glada att kunna erbjuda den här typen av tjänst, säger Mats Bengtsson, VD Showmybuy. Det går väldigt fort i den digitala världen. Nästa stora trend är ”social shopping”, det vill säga att man delar med sig av sin shoppingupplevelse i sociala medier, och där kan vi erbjuda ett konkurrenskraftigt verktyg som hjälper e-handlare att öka sina intäkter, och konsumenterna att tjäna på sin shopping.

Med Showmybuys lösning tydliggörs konsumenternas värde i den digitala världen, och det är konsumenterna som belönas vid shoppingtillfället, inte mediebolagen.

För företagen blir marknadsföringen mer kostnadseffektiv. Företagen knyter ett starkare och närmare band med sina kunder. Det innebär att företagen kan expandera och öka intäkterna samtidigt som utgifterna för marknadsföring minskar. Showmybuy är därmed ett effektivt verktyg att förbättra sin försäljning på nätet, vilket både företagen och konsumenterna kan dra nytta av.

E-handeln har en hög tillväxttakt. Den globala e-handelsförsäljningen ökar med 19,4 procent om året och väntas uppgå till 963 miljarder US-dollar 2013 (Goldman Sachs i JP Morgans ”Nothing But Net: 2011 Internet Investment Guide on digital commerce). Samtidigt växer antalet medlemmar på sociala medier, liksom antalet sociala medier, oerhört snabbt.

Antalet olika användarkonton i sociala nätverk väntas uppgå till 3,6 miljarder 2014 (The Radicati Group 2010).

Showmybuy lanserades som ett pilotprojekt den 1 januari i år. Efter utvärdering lanseras nu den nya versionen av Showmybuys lösning, som är mer tekniskt avancerad och kompatibel med alla olika typer av sociala nätverk. Till Showmybuys kunder hör bland annat Bubbleroom, Inblick Webb & Kommunikation med 200 butiker, C4 Media med 1000 butiker, Fyndiq och Halens.

Showmybuy har hög säkerhet och garanterar minimala risker för avbrott och fördröjningar, oavsett var i världen kunderna befinner sig.

För mer information vänligen kontakta:
Mats Bengtsson, VD Showmybuy

Tel. 044-24 06 60, Mobil. 0708-25 49 00
E-post: mats.bengtsson@showmybuy.com

Om Showmybuy
Den bästa reklamen ett företag kan få är om en nöjd kund rekommenderar företaget till sina vänner. Med Showmybuys egenutvecklade lösning kan webbkunderna belönas för att visa upp sina inköp i social media, genom att rekommendera ett företag såväl som att bjuda in sina vänner.

Showmybuy är en marknadsföringsplattform för word of mouth. Med bara några få klick så kan de som handlar på nätet dela de inköp de har gjort från en webbshop med sina vänner i social media, vilket skapar stora fördelar för både företag och konsumenter.

Till Showmybuys kunder hör Bubbleroom, Cellbes, Dekoria, Halens, C4 Media med 1000 butiker, Fyndiq, Inblick Webb & Kommunikation (200 affärer), Ladies secrets, Nallebudet, Salt o Peppar, Save my sofa, Scandinavian Health and Beauty och Teddydelivery (UK). För mer information vänligen besök www.showmybuy.com

Taggar: