Smart High Tech: Ökning av aktier i Smart High Tech med anledning av optionslösen

Report this content

SHT Smart High Tech AB har tillförts 256 639 kronor med anledning av att personal valt att lösa sina optioner ur 2021 års incitamentsprogram för ledande befattningshavare mot aktier. Därmed ökar antalet B-aktier med 20 482 stycken till 17 238 582 aktier. Därutöver finns sedan tidigare även 1 400 000 A-aktier i bolaget. Det innebär att aktiekapitalet ökat med 1 024,10 kronor till totalt 931 929,10 kronor.

I registreringen har 19 000 optioner utgivna 2021 optioner utnyttjats. Aktierna har efter sedvanlig omräkning på grund av emission en teckningskurs på 13,53 kronor för 2021 års program.

Efter teckningen finns 162 900 optioner av 2021 års program, 135 000 av 2022 års och 150 000 optioner av 2023 års program kvar att utnyttja.

Det är Amos Nkansah, Yuanyuan Wang och Arto Ahtonen som via optionslösen tecknat aktierna.

För mer information om SHT Smart High-Tech AB, vänligen kontakta:

VD Lars Almhem

+46 70 418 00 00

lars.almhem@smarthightech.com

Denna information är sådan information som SHT Smart High-Tech AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 juni 2024.

SMART HIGH TECH är världsledande genom den patenterade produkten GT-TIM®, utvecklad med ett unikt grafenförstärkt gränssnittsmaterial, så kallat ”Thermal Interface Material”, TIM, för elektronik- och kraftmodulkylning vilken leder värme effektivt både i vertikalt och i horisontellt led. Ökad kylningsförmåga krävs av industrin för att fortsätta kunna utveckla högprestandaelektronik som är mindre, lättare, snabbare med mer funktionalitet på ett hållbart sätt genom lägre energikonsumtion.

Visionen för SMART HIGH TECH är att bli en globalt ledande leverantör i världen av nanobaserade material och lösningar för applikationer för termisk kylning av elektronik som bidrar till ett hållbart samhälle. Detta ska ske genom hög grad av automation i kombination med ett unikt och patenterat grafenförstärkt kylmaterial. SMART HIGH TECH har tillverkningsenheter av sin GT-TIM® produkt i Göteborg, Sverige, samt i Shanghai, Kina, med försäljning till företag och konsument inom elektronikbranschen på en global marknad.