Smart High Tech: Rekordorder från Thermal Grizzly

Smart High Tech säkrar order på 3.47 MSEK från Thermal Grizzly

Smart High Tech har säkrat order på 3.47 miljoner kronor från Thermal Grizzly för GT-TIM® produkten KryoSheet vilken saluförs av Thermal Grizzly världen över. Ordern, som är Smart High Techs största produktorder hittills, utgör varulagerspåfyllnad hos Thermal Grizzlys globala distributionsnät då KryoSheet sedan en längre tid har en stabilt ökande efterfrågan.

Ordern är lagerpåfyllnad för skyndsam leverans efter behovsstyrd prioriteringsordning och kommer även att kompletteras med ytterligare order inom kort avseende nya storlekar.

”Samarbetet med Thermal Grizzly utvecklas kontinuerligt och är mycket strategiskt samt framgångsrikt för båda parter. Förutom att Thermal Grizzly når slutanvändare med sin globala närvaro i 122 länder, har vi nu dialog med de datacenter och andra större slutanvändare de har i sitt stora kontaktnät” säger Smart High Techs EVP Sales&Marketing Anders Ekholm.

”Vi är givetvis mycket glada över ytterligare en rekordorder från Thermal Grizzly och att KryoSheet har en kontinuerligt ökande försäljning. Båda parter driver nu fram expansion av marknaden till bland annat datacenter, serverhallar och andra affärsdrivande slutanvändare på alla de marknader Thermal Grizzly har närvaro.” avslutar VD Lars Almhem.

Denna information är sådan information som SHT Smart High-Tech AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 oktober 2024.

SMART HIGH TECH är världsledande genom den patenterade produkten GT-TIM®, utvecklad med ett unikt grafenförstärkt gränssnittsmaterial, så kallat ”Thermal Interface Material”, TIM, för elektronik- och kraftmodulkylning vilken leder värme effektivt både i vertikalt och i horisontellt led. Ökad kylningsförmåga krävs av industrin för att fortsätta kunna utveckla högprestandaelektronik som är mindre, lättare, snabbare med mer funktionalitet på ett hållbart sätt genom lägre energikonsumtion.

Visionen för SMART HIGH TECH är att bli en globalt ledande leverantör i världen av nanobaserade material och lösningar för applikationer för termisk kylning av elektronik som bidrar till ett hållbart samhälle. Detta ska ske genom hög grad av automation i kombination med ett unikt och patenterat grafenförstärkt kylmaterial. SMART HIGH TECH har tillverkningsenheter av sin GT-TIM® produkt i Göteborg, Sverige, samt i Shanghai, Kina, med försäljning till företag och konsument inom elektronikbranschen på en global marknad.