Rättelse av pressmeddelande av SIBS AB (publ) offentliggör prospekt och ansöker om upptagande till handel av obligationslån inom befintligt rambelopp på Nasdaq Stockholm

Idag den 30 juni 2021 kl. 12.30 offentliggjordes att SIBS har ansökt om upptagande till handel av det tillkommande obligationslånet på Nasdaq Stockholms Sustainable Bond List. Beräknad första handelsdag är den 2 juli 2021. Tyvärr angavs i pressmeddelandet att obligationerna emitterades på en kurs om 100,25 procent av nominellt belopp, motsvarande en rörlig ränta om 3 månader STIBOR plus 764 baspunkter till slutligt förfall. Kursen på vilka obligationerna emitterades är emellertid inte 100,25 procent av nominellt belopp utan ska rätteligen vara 101,00 procent av nominellt belopp.

SIBS AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Erik Thomaeus, VD, 070 755 78 98, et@sibsab.com

Anna Lysedal, IR och Redovisningschef, 070 493 92 97, al@sibsab.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 juni 2021 kl. 14.30 CET.

SIBS AB startades 2016 med ambitionen att revolutionera byggbranschen och är nu Nordens snabbast växande bostadsbyggare. Hela den integrerade värdekedjan finns inom koncernen – från projektering i eget byggsystem och egen fabrik till långsiktigt fastighetsägande i dotterbolaget Sveaviken Bostad. Bolaget har idag färdigställt nära 600 hyresrätter och kommer årligen att färdigställa ca 1 000 nya högkvalitativa bostäder i attraktiva städer i Sverige. SIBS har som uttalad ambition att bli Nordens mest hållbara bostadsbyggare.

SIBS AB (publ), Grev Turegatan 19, 114 38 Stockholm, organisationsnummer 559050-3073, säte Stockholm, www.sibsab.com