Pressinbjudan 26 mars: Att jobba med antikorruption i utvecklingsländer

Den 26 mars bjuder Sida och Transparency International Sverige in till seminariet ”Swedish companies for non-corrupt business in developing countries”, för att diskutera komplexiteten kring korruption. Representanter från näringslivet - Ericsson, Telia Sonera och Swedfund - kommer att dela med sig av sin syn på korruption i relation till den egna verksamheten och ge praktiska exempel på hur man kan arbeta för att bemöta problematiken.

Datum: onsdag 26 mars
Tid: 13.30 till 15.30, följt av mingel
Plats: Oasen, Sida, Valhallavägen 199, Stockholm
Seminariet kommer att hållas på engelska

Tillsammans med Huguette Labelle, ordförande för Transparancy International och Charlotte Petri Gornitzka, Sidas generaldirektör diskuteras också vilka möjligheter till gemensamma lösningar som kan finnas i nya typer av partnerskap och samarbeten för antikorruption.

Sidas arbete med anti-korruption och samarbetet med den privata sektorn presenteras av Charlotte Petri Gornitzka. Sida och nätverket av svenska företag, Swedish Leadership for Sustainable Development, kommer också att berätta om arbetet med att lyfta anti-korruption som ett prioriterat område i utvecklingsagendan efter att millenniemålen går ut 2015.

För information och anmälan, kontakta Sidas presstjänst på press@sida.se eller ring 08-698 55 55.