Siemens Enterprise Communications får positivt omdöme av Gartner

Report this content

OpenScape Office rankas som ledare i Gartners analys av UC-leverantörer mot SMB-marknaden i Västeuropa

Siemens Enterprise Communications prisbelönta UC-lösning för små och medelstora företag, OpenScape Office, rankas som ledare i Gartners rapport “MarketScope for Unified Communications for the SMB Market, Western Europe” som publicerades den 21 juli 2011.

Analysen av ledande UC-leverantörers lösningar fokuserar på de behov och krav som företag med mellan 20-499 anställda har. Syftet med rapporten är att vara ett underlag för företag som ska implementera, eller har implementerat UC-produkter och lösningar.

– Vi är mycket nöjda med att Gartner har gett våra lösningar för små och mellanstora företag ett så positivt omdöme. OpenScape Office är den mest kompletta lösningen på marknaden idag, och den senaste tidens produktförbättringar ger våra återförsäljare och partners ännu större kraft att lyckas på SMB-marknaden. Vi ser fram emot fortsatta gemensamma framgångar med dem, säger Olof Ferenius, VD för Siemens Enterprise Communications i Sverige.

OpenScape Office är den mest kompletta UC-lösningen för små och mellanstora företag på marknaden och erbjuder förutom röst- och konferenstjänster funktioner för närvaro, mobilitet, sociala nätverk och låter kontaktcentret kommunicera över alla dessa kanaler med samma verktyg.

OpenScape Office finns i tre modeller:

• OpenScape LX, en allt-i-ett-mjukvarubaserad lösning för UC med upp till 500 användare, som körs på en server eller i virtualiserade miljöer
  • OpenScape Office MX, allt-i-ett-UC-plattform för upp till 150 användare
  • OpenScape Office HX, stödjer kommunikationsplattformen HiPath 3000 och erbjuder en kostnadseffektiv migreringsväg mot UC.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Olof Ferenius, nordisk VD, tel 010-110 55 05, olof.ferenius@siemens-enterprise.com

Sofia Svensson, marknadschef, tel 010-110 55 71, sofia.svensson@siemens-enterprise.com

Om Siemens Enterprise Communications

Siemens Enterprise Communications är en ledande leverantör av kommunikationslösningar för företag och organisationer. Lösningarna inkluderar tal, infrastruktur och säkra nätverk som är baserade på öppna standarder. Arkitekturen förenar företagens kommunikation med affärsapplikationerna som i sin tur förenklar samarbetet inom och utanför företaget. Mer information finns på www.siemens-enterprise.se.

Det prisbelönta synsättet "Open Communications" gör det möjligt för organisationer att öka produktiviteten och minska kostnaderna genom att enkelt driftsätta lösningar som fungerar i befintliga IT-miljöer, vilket ger driftseffektivitet. Det är grunden för bolagets OpenPath ® strategi som gör att kunder kan minska riskerna och kostnadseffektivt införa en enhetlig kommunikation. SEN koncernföretag inkluderar Siemens Enterprise Communications, Cycos och Enterasys Networks och är samägt av The Gores Group och Siemens AG.

Om Gartners MarketScope
MarketScope är upphovsrättsligt skyddad 2011 av Gartner, Inc. och används med tillstånd. MarketScope är en utvärdering av en marknadsplats vid och för en specifik tidsperiod. Den skildrar Gartners analys av hur vissa leverantörer motsvarar kriterier för denna marknadsplats, enligt Gartners definition. Gartner rekommenderar inte någon leverantör, produkt eller tjänst som skildras i MarketScope, och inte att användare av teknologi väljer endast leverantörer med högsta betyg. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, med hänsyn till denna forskning, inklusive garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett särskilt ändamål.

Notera: Siemens Enterprise Communications AB är ett licensierat varumärke till Siemens AG. HiPath, OpenOffice, OpenScape och OpenStage är registrerade varumärken som tillhör Siemens Enterprise Communications & Co KG eller dess dotterbolag. Alla andra företag, varumärken, produkter och tjänster är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör respektive innehavare. Siemens Enterprise Communications AB har organisationsnummer 556708-6540.

Den här utgåvan kan innehålla uttalanden som bygger på Siemens lednings övertygelse. Orden "förutser", "tror", "uppskattar", "prognos", "förväntar", "avser", "planerar", "bör" och "projekt" används för att identifiera framtidsinriktade uttalanden. Sådana uttalanden speglar bolagets nuvarande syn avseende framtida händelser och är föremål för risker och osäkerhetsfaktorer. Många faktorer kan orsaka faktiska resultat som skiljer från det allmänna ekonomiska och affärsmässiga förhållandet, faktorer såsom förändringar i valutakurser och räntor, införandet av konkurrerande produkter, bristande mottagande av nya produkter eller tjänster och förändringar i affärsstrategi. Det faktiska resultatet kan avvika väsentligt från dem som finns förväntade här. Siemens har inte för avsikt eller tar på sig någon skyldighet att uppdatera dessa framåtblickande uttalanden.

Taggar: