Siemens Enterprise Communications tecknar miljonavtal med Region Nordjylland

Report this content

Region Nordjylland standardiserar till en leverantör och sänker telefonikostnaderna med miljoner

Avtalet mellan Region Nordjylland och Siemens Enterprise Communication tecknas för fem år och gör Siemens till huvudleverantör för kommunikationsutrustning till alla Region Nordjyllands sjukhus och institutioner. Nordjylland är den första region i Danmark som genomför en liknande upphandling, och avtalet gäller bland annat anläggning, installation, kontaktcenter, fasta telefoner och mobil integration.

– Vi ser fram emot att hjälpa Region Nordjylland att förbättra servicenivån för sina invånare. Vi har lång erfarenhet av att arbeta med telefonilösningar för sjukvården, och vet vilken nytta våra lösningar bidrar med – i Sverige har vi ett långt samarbete med goda resultat med Region Skåne, och i Finland likaledes med Helsingfors och Nylands Sjukvårdsdistrikt, säger Olof Ferenius, Nordenchef på Siemens Enterprise Communications AB.

– Vi är mycket glada över att kunna ingå avtalet med Siemens Enterprise Communications. Telefoni är ett av de många områden där vi noga överväger de möjligheter som ny teknik innebär. Telefoni är en kritisk faktor för sjukvården och den växer mer och mer samman med den digitalisering vi ser i övrigt. Potentialen för bättre och billigare lösningar är därför stort, säger regiondirektör Per Christiansen.

Avtalet tecknas bara veckor efter det att Region Nordjylland avslutat en stor upphandling på teletrafik med TDC. Tillsammans betyder de två avtalen att Region Nordjylland kan effektivisera användandet av telefonin och man räknar på så sätt med att kunna frigöra miljontals kronor.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Olof Ferenius, Nordenchef, tel 010-110 5505, olof.ferenius@siemens-enterprise.com

Sofia Svensson, marknadschef, tel 010-110 55 71, sofia.svensson@siemens-enterprise.com

Om Siemens Enterprise Communications

Siemens Enterprise Communications är en ledande leverantör av kommunikationslösningar för företag och organisationer. Lösningarna inkluderar tal, infrastruktur och säkra nätverk som är baserade på öppna standarder. Arkitekturen förenar företagens kommunikation med affärsapplikationerna som i sin tur förenklar samarbetet inom och utanför företaget. Mer information finns på www.siemens-enterprise.se.

Det prisbelönta synsättet "Open Communications" gör det möjligt för organisationer att öka produktiviteten och minska kostnaderna genom att enkelt driftsätta lösningar som fungerar i befintliga IT-miljöer, vilket ger driftseffektivitet. Det är grunden för bolagets OpenPath ® strategi som gör att kunder kan minska riskerna och kostnadseffektivt införa en enhetlig kommunikation. SEN koncernföretag inkluderar Siemens Enterprise Communications, Cycos och Enterasys Networks och är samägt av The Gores Group och Siemens AG.

Notera: Siemens Enterprise Communications AB är ett licensierat varumärke till Siemens AG. HiPath, OpenOffice, OpenScape och OpenStage är registrerade varumärken som tillhör Siemens Enterprise Communications & Co KG eller dess dotterbolag. Alla andra företag, varumärken, produkter och tjänster är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör respektive innehavare. Siemens Enterprise Communications AB har organisationsnummer 556708-6540.

Den här utgåvan kan innehålla uttalanden som bygger på Siemens lednings övertygelse. Orden "förutser", "tror", "uppskattar", "prognos", "förväntar", "avser", "planerar", "bör" och "projekt" används för att identifiera framtidsinriktade uttalanden. Sådana uttalanden speglar bolagets nuvarande syn avseende framtida händelser och är föremål för risker och osäkerhetsfaktorer. Många faktorer kan orsaka faktiska resultat som skiljer från det allmänna ekonomiska och affärsmässiga förhållandet, faktorer såsom förändringar i valutakurser och räntor, införandet av konkurrerande produkter, bristande mottagande av nya produkter eller tjänster och förändringar i affärsstrategi. Det faktiska resultatet kan avvika väsentligt från dem som finns förväntade här. Siemens har inte för avsikt eller tar på sig någon skyldighet att uppdatera dessa framåtblickande uttalanden.

Taggar: