Siemens Enterprise Communications uppdaterar OpenScape UC Suite

- Förbättrar skalbarhet, leverans av molntjänster och integrationsmöjligheter

Den senaste versionen av Siemens Enterprise Communications OpenScape UC Suite V7 har över 100 förbättringar, bland annat inom skalbarhet, mobilitet, integrationsmöjligheter och användarvänlighet. OpenScape UC Suite skapar en enhetlig användarupplevelse inom närvaro, meddelanden, kontakter och kataloger i stora organisationer som har flera kontor och leverantörer, och kan nu erbjuda en enda UC-domän för upp till 500 000 användare per system och upp till 40 000 UC-användare per kluster.

De flesta företag har idag anställda som jobbar mobilt och på distans, och allt fler anställda vill arbeta med sina egna privata enheter. OpenScape UC Suite V7 har nya klienter för både Apple iOS och Android, och dessa kan dessutom laddas ner som appar. Med de nya klienterna får användarna omfattande funktioner för VoIP och UC som styrs med gester för smartphones och surfplattor.

Den nya integreringsfunktionen gör det möjligt för användare att visa tillgänglighet och skicka direktmeddelanden till Google-användare eller användare av andra XMPP-lösningar – UC, meddelanden, sociala medier eller applikationer för kollaboration, oavsett det är på en PC, surfplatta eller smartphone.

Några av de 100 förbättringarna:

• I OpenScape UC Application: funktion som visar vem som talar under videosamtal, möjlighet att visa video på OpenStage 60/80-enheter och förbättrad integration med Fusion.
  • I OpenScape Web Collaboration: ny Mac OS-klient och plug-in för Microsoft Outlook.
  • I OpenScape Voice and Management Suite: bättre funktioner för att spela in samtal i call center, förkonfigurerade SIP-profiler för att underlätta utrullningar, VMWare-redo och möjligheter att automatiskt känna igen och konfigurera telefoner i molnet
  • I OpenScape Branch and Session Border Controller: förbättringar för service på distans och bättre skalbarhet.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Olof Ferenius, Nordenchef, tel 010-110 5505, olof.ferenius@siemens-enterprise.com

Sofia Svensson, marknadschef, tel 010-110 55 71, sofia.svensson@siemens-enterprise.com

Om Siemens Enterprise Communications

Siemens Enterprise Communications är en ledande leverantör av kommunikationslösningar för företag och organisationer. Lösningarna inkluderar tal, infrastruktur och säkra nätverk som är baserade på öppna standarder. Arkitekturen förenar företagens kommunikation med affärsapplikationerna som i sin tur förenklar samarbetet inom och utanför företaget. Mer information finns på www.siemens-enterprise.se.

Det prisbelönta synsättet "Open Communications" gör det möjligt för organisationer att öka produktiviteten och minska kostnaderna genom att enkelt driftsätta lösningar som fungerar i befintliga IT-miljöer, vilket ger driftseffektivitet. Det är grunden för bolagets OpenPath ® strategi som gör att kunder kan minska riskerna och kostnadseffektivt införa en enhetlig kommunikation. SEN koncernföretag inkluderar Siemens Enterprise Communications, Cycos och Enterasys Networks och är samägt av The Gores Group och Siemens AG.

Notera: Siemens Enterprise Communications AB är ett licensierat varumärke till Siemens AG. HiPath, OpenOffice, OpenScape och OpenStage är registrerade varumärken som tillhör Siemens Enterprise Communications & Co KG eller dess dotterbolag. Alla andra företag, varumärken, produkter och tjänster är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör respektive innehavare. Siemens Enterprise Communications AB har organisationsnummer 556708-6540.

Den här utgåvan kan innehålla uttalanden som bygger på Siemens lednings övertygelse. Orden "förutser", "tror", "uppskattar", "prognos", "förväntar", "avser", "planerar", "bör" och "projekt" används för att identifiera framtidsinriktade uttalanden. Sådana uttalanden speglar bolagets nuvarande syn avseende framtida händelser och är föremål för risker och osäkerhetsfaktorer. Många faktorer kan orsaka faktiska resultat som skiljer från det allmänna ekonomiska och affärsmässiga förhållandet, faktorer såsom förändringar i valutakurser och räntor, införandet av konkurrerande produkter, bristande mottagande av nya produkter eller tjänster och förändringar i affärsstrategi. Det faktiska resultatet kan avvika väsentligt från dem som finns förväntade här. Siemens har inte för avsikt eller tar på sig någon skyldighet att uppdatera dessa framåtblickande uttalanden.

Taggar: