Storslam för Siemens Enterprise Communications när tidningen Unified Communications® utser årets produkter 2010

Report this content

OpenScape UC Suite 2011, OpenScape UC Server 2010 och OpenScape Office MX utnämns till årets produkt för innovation och excellens

Tidningen Unified Communications, som ges ut av det globala mediehuset TMC, har givit tre av Siemens Enterprise Communications produkter det fina omnämnandet årets produkt 2010.

– Vi är väldigt stolta över att våra produkter uppmärksammas – speciellt för kvalitet och innovation och enkelhet vilket är något vi fokuserat och lagt mycket kraft på och som vi ser som våra största styrkor, säger Olof Ferenius, nordenchef Siemens Enterprise Communications.

• OpenScape UC Suite 2011 är en omfattande lösning för företagskommunikation baserad på öppna standarder vilket gör den till ett praktiskt alternativ jämfört med proprietära och mer oflexibla samt komplexa lösningar. Programsviten är en säker och kostnadseffektiv lösning som bara behöver installeras på servernivå och som förbättrar kommunikationen genom att bland annat ge tillgång till flera multimediamöjligheter.
  • OpenScape UC Server 2010 hjälper till att hantera de utmaningar som dagens datacenter har genom att ta bort de hinder som finns emellan olika kommunikationssystem och affärsapplikationer, optimera hårdvaruresurser och bidra till att utvecklingen av nästa generations modeller av Cloud computing blir enklare och billigare.
  • OpenScape Office MX är en allt-i-ett-UC-plattform framtagen för små och mellanstora företag med funktioner för att öka produktiviteten, förbättra samverkan och sänka kostnaderna för kommunikation.

– Siemens Enterprise Communications har visat att de är dedikerade kvalitet och excellens, tidningen Unified Communications är väldigt glada att utnämna OpenScape UC Suite 2011, OpenScape UC Server 2010 och OpenScape Office MX,” till “årets produkt 2010”, sager Rich Tehrani, CEO TMC.

Vinnarna presenterades i aprilnumret 2011 av tidningen Unified Communications

För mer information om TMC, se www.tmcnet.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Olof Ferenius, Nordenchef, tel 010-110 5505, olof.ferenius@siemens-enterprise.com

Sofia Svensson, marknadschef, tel 010-110 55 71, sofia.svensson@siemens-enterprise.com

Om Siemens Enterprise Communications

Siemens Enterprise Communications är en ledande leverantör av kommunikationslösningar för företag och organisationer. Lösningarna inkluderar tal, infrastruktur och säkra nätverk som är baserade på öppna standarder. Arkitekturen förenar företagens kommunikation med affärsapplikationerna som i sin tur förenklar samarbetet inom och utanför företaget. Mer information finns på www.siemens-enterprise.se.

Det prisbelönta synsättet "Open Communications" gör det möjligt för organisationer att öka produktiviteten och minska kostnaderna genom att enkelt driftsätta lösningar som fungerar i befintliga IT-miljöer, vilket ger driftseffektivitet. Det är grunden för bolagets OpenPath ® strategi som gör att kunder kan minska riskerna och kostnadseffektivt införa en enhetlig kommunikation. SEN koncernföretag inkluderar Siemens Enterprise Communications, Cycos och Enterasys Networks och är samägt av The Gores Group och Siemens AG.

Notera: Siemens Enterprise Communications AB är ett licensierat varumärke till Siemens AG. HiPath, OpenOffice, OpenScape och OpenStage är registrerade varumärken som tillhör Siemens Enterprise Communications & Co KG eller dess dotterbolag. Alla andra företag, varumärken, produkter och tjänster är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör respektive innehavare. Siemens Enterprise Communications AB har organisationsnummer 556708-6540.

Den här utgåvan kan innehålla uttalanden som bygger på Siemens lednings övertygelse. Orden "förutser", "tror", "uppskattar", "prognos", "förväntar", "avser", "planerar", "bör" och "projekt" används för att identifiera framtidsinriktade uttalanden. Sådana uttalanden speglar bolagets nuvarande syn avseende framtida händelser och är föremål för risker och osäkerhetsfaktorer. Många faktorer kan orsaka faktiska resultat som skiljer från det allmänna ekonomiska och affärsmässiga förhållandet, faktorer såsom förändringar i valutakurser och räntor, införandet av konkurrerande produkter, bristande mottagande av nya produkter eller tjänster och förändringar i affärsstrategi. Det faktiska resultatet kan avvika väsentligt från dem som finns förväntade här. Siemens har inte för avsikt eller tar på sig någon skyldighet att uppdatera dessa framåtblickande uttalanden.

Taggar: