Jan-Erik Rydén slutar som VD för Siemens i Finspång

Jan-Erik Rydén slutar som VD för Siemens Industrial Turbomachinery AB i Finspång. Den nye VD:n kommer att presenteras inom kort.

Jan-Erik Rydén har varit VD för Siemens Industrial Turbomachinery AB sedan sommaren 2007. Det har varit en mycket positiv tid för företaget som utvecklats enligt de högt uppsatta målen vad gäller bla orderingång och resultat. Stora investeringar har gjorts och pågår i såväl nya maskiner, byggnader som produkter och människor.

– Nu har tiden gått som normalt en VD brukar sitta på företaget och nya mål och utmaningar läggs upp framåt 2015, så det känns naturligt för mig att sluta, säger Jan-Erik Rydén.

Avslutet för Jan-Erik kommer att ske den 31 januari och den nye VD:n kommer att presenteras inom kort.

Mats Rosander
Personal- och Informationsdirektör
Siemens Industrial Turbomachinery
AB
Energy Sector

Jan-Erik Rydén
Siemens Industrial Turbomachinery AB
Energy Sector
Tel
: 0122-81200

Siemens, det gröna infrastrukturföretaget, utvecklar innovativa och högteknologiska lösningar

inom områdena industri, energi, infrastruktur och städer samt hälso- och sjukvård. Företaget har världens största miljöportfölj med produkter, lösningar och tjänster som bidrar till att skapa en hållbar framtid. Siemens har 360 000 anställda i 190 länder och omsätter 73,5 miljarder euro. Ungefär 40 procent av omsättningen kommer från miljöportföljen. Siemens har funnits i Sverige sedan 1893 och är idag cirka 4 700 medarbetare. Förra affärsåret var omsättningen ungefär 18 miljarder kronor. Siemens finns på ett 40-tal orter i Sverige och har huvudkontor i Upplands Väsby. Läs mer på www.siemens.se

Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) med säte i Finspång i norra Östergötland levererar kraftverk, gas- och ångturbiner med hög verkningsgrad och låga utsläppshalter. Företaget har 2800 medarbetare och omsätter ca 10 miljarder kronor årligen och ingår i Siemens Energy Sector.

Siemens Energy Sector är den enda aktören i världen som erbjuder produkter, lösningar och tjänster som omfattar alla steg i energiförsörjningen: från produktion, via transmission och distribution, till elanvändning. Fokus ligger på säker drift och energieffektiva lösningar för att möta såväl det ökade energibehovet som kravet på minsta möjliga miljöpåverkan.
Läs mer på
www.siemens.se/energy