Kom och träffa Siemens på årets Elfackmässa

Inför årets Elfackmässa som hålls den 13-17 maj på Svenska Mässan i Göteborg presenterar Siemens en rad nyheter. I år har Siemens valt temat ”Världens största miljöportfölj - för en hållbar framtid”.

Siemens satsar återigen på Elfack och du möter oss i montern C04:22 på Svenska Mässan under hela veckan.

Siemens rankas som ett av världens främsta företag inom hållbarhet. Hållbarhetsarbetet utgör hörnstenarna i Siemens verksamhet världen över. Över två tredjedelar av de lösningar vi har i vår portfölj är kopplade till energieffektivisering. Exempelvis ger Siemens nya frekvensomriktare G120P, för effektiv styrning av medier som luft och vätska i värme- och luftbehandlingssystem, en energibesparing på upp till 60 % jämfört med konventionella styrmetoder. Siemens är också världens tredje största vindkraftsleverantör.

På Elfack presenterar vi valda delar av vår miljöportfölj för att visa hur vi bidrar till ett miljövänligare och mer hållbart samhälle.

Inom transmission lanserar Siemens på mässan för första gången i Sverige en 72,5 kV vakuumbrytare som erbjuder en miljövänlig lösning för högspänningsanläggningar. Vi visar också vår nya ljusbågsdetektor med state-of- the-art-teknik som ger ett omfattande skydd mot elbränder.

Nytt inom elbilsområdet är Siemens vägghängda laddningsbox som möjliggör säker laddning av din elbil i anslutning till ditt hem.

Inom Autmationsområdet presenterar vi det nya styrsystemet S7-1500 med enastående prestanda och integrerade funktioner.

Under mässdagarna får du möjlighet att träffa våra experter, titta på våra produktnyheter, lösningar och tjänster som ger ökad effektivitet och produktivitet för både kund och miljö. Vi håller tre öppna seminarier, se nedan, och deltar även i mässans strategikonferens som är ett nytt inslag i Elfack.

Våra kostnadsfria seminarier

15 maj: Fossiloberoende transporter genom elektrifierade fordon.

Talare: Göran Persson

15 maj: Smarta fastigheter - med innovativ teknik.

Talare: Jon Leo Rikhardsson

16 maj: Smarta elnät - lösningar som tar dig närmare framtidens. Smarta elnät - lösningar som tar dig närmare framtidens energi redan idag.

Talare: Jan Hinze

Kontakt:

Caroline Rylander

Presschef Siemens 08-728 10 00

Caroline.rylander@siemens.com

Följ oss på twitter: www.twitter.com/siemens_sverige

Med världens största miljöportfölj erbjuder Siemens innovativa och högteknologiska lösningar inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Hos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskapen och kompetensen att ta fram produkter, lösningar och tjänster som bidrar till ett hållbart samhälle. Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och bolaget har cirka 4 600 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Förra affärsåret var omsättningen ca 17 miljarder kronor.