Siemens har Sveriges bäste HR-direktör

Konsultföretaget Universum har utsett Siemens HR-direktör Kurt - Ove Åhs till årets personaldirektör inom employer branding 2011. Kurt-Ove Åhs valdes ut bland 350 företag.

Kurt-Ove har arbetat med HR-frågor på Siemens sedan 2002 och är mycket nöjd och stolt över att företagets satsningar inom employer branding uppmärksammats och nu fått pris.

- Det här är oerhört roligt och utmärkelsen är ett kvitto på att vi är på rätt spår. Siemens vill vara en attraktiv arbetsgivare och employer branding liksom övriga HR-frågor såsom ledarskap, kultur och mångfald  är en prioritet hos oss, säger Kurt-Ove.

Kurt Ove Åhs fick Universum awards med följande motivering:

Denna person har på ett mycket ambitiöst och personligt sätt arbetat med employer branding på högsta nivå inom företaget. I detta arbete har han inte bara starkt motiverat sina medarbetare, utan också etablerat frågan inom ledningsgruppen. Personen i fråga har dessutom insett det stora värdet i att betona det goda ledarskapet som en viktig del i arbetet med attraktionskraft. Som en följd av detta har personer som arbetar inom företaget visat mycket goda och synliga resultat inom employer branding.

Det faktum att denna person med sin personlighet också sprider glädje, energi och inspiration till människor omkring honom gör inte saken mindre klar.

Det är därför med stor glädje som Universum Communications vill nominera Kurt-Ove Åhs som årets personaldirektör inom employer branding (Young Professionals).

Kurt Ove Åhs valdes bland cirka 350 företag

Kontakt:

Caroline Rylander

Presschef

Johanneslundsvägen 12-14

194 87 Upplands Väsby

Mobile: 46707281456

mailto:caroline.rylander@siemens.com

www.siemens.se

Siemens, det gröna infrastrukturföretaget, utvecklar innovativa och högteknologiska lösningar inom områdena industri, energi, hälso- och sjukvård. Företaget har världens största miljöportfölj med produkter, lösningar och tjänster som bidrar till att skapa en hållbar framtid. Siemens har 360 000 anställda i 190 länder och omsätter 73,5 miljarder euro. Ungefär 40 procent av omsättningen kommer från miljöportföljen.

Siemens har funnits i Sverige sedan 1893 och är idag cirka 4 700 medarbetare. Förra affärsåret var omsättningen ungefär 18 miljarder kronor. Siemens finns på ett 40-tal orter i Sverige och har huvudkontor i Upplands Väsby. Läs mer på www.siemens.se