Slimmad design och heltäckande skydd med IP65: HMI-enheter

Siemens har utökat produktsortimentet Simatic HMI (Human Machine Interface) med en serie robusta HMI-enheter med heltäckande IP65-skydd. Designen är slimmad och elegant industriell, enheterna är anpassade för montering på stödarmar eller stativ. Den nya serien finns i tre versioner: Simatic Flat Panel Monitor Pro är en robust industriell bildskärm som kan installeras på upp till trettio meters avstånd från datorn. Simatic Thin Client Pro är särskilt lämplig som en andra arbetsstation för terminaler och webbklienter. Simatic Multi Panel 377 Pro är en högpresterande enhet som kan utökas om nödvändigt med exempelvis en soft-plc Simatic WinAC MP 2007.

Klicka på länken för att se pressreleasen i sin helhet:

Där kan du också ladda ner en högupplöst bild som är anpassad för tryck.

Om du går in på www.siemens.se/industriteknik/press hittar du alla Siemens pressmeddelanden inom industri- och installationsområdet.

För information och bilder, kontakta:
Camilla Sandevik, Siemens AB, Automation & Services, 08-728 17 19, 070-728 17 19
camilla.sandevik@siemens.com