• Sif/

Sif satsar på chefer och ledarskap i samarbete med Affärsvärlden

Report this content

2005-08-31 Sif ska göra en särskild satsning på chefer och ledarskapsfrågor. Satsningen innehåller ett utökat medlemserbjudande till målgruppen och ett nystartat samarbete med tidningen Affärsvärlden.

Sifs chefsmedlemmar kommer att erbjudas Affärsvärlden som en medlemsförmån. Samtidigt startar Affärsvärlden en helt ny sektion i tidningen med namnet Ledarskap som riktar sig särskilt till chefer som vill utvecklas i karriären. Tillsammans ska Affärsvärlden och Sif också samarbeta kring gemensamma aktiviteter och events som riktar sig till målgruppen. Sifs medlemserbjudande till chefer innehåller dessutom juridisk service och karriärcoachning riktat till målgruppen, förutom de förmåner som ingår i medlemskapet för samtliga Sifmedlemmar. – Sif är ett fackförbund för medarbetare på alla nivåer i det privata näringslivet. Chefen har en nyckelroll, som vi vill bidra till att utveckla genom att erbjuda service, kompetensutveckling och nätverk. Det skapar förutsättningar för ett gott ledarskap, som också kommer övriga medarbetare till del genom en positiv utveckling inom företagen och näringslivet som helhet, säger Sifs förbundsordförande Mari-Ann Krantz. Av Sifs 364 000 medlemmar omfattas till att börja med närmare 20 000 i ledande befattning av erbjudandet. För ytterligare information kontakta Jenny Tjernberg, gruppchef, Enheten för kompetens och karriär, 070-389 78 74