BIT inleder samarbete med Aftonbladet.se och E*TRADE

BIT inleder samarbete med Aftonbladet.se och E*TRADE BIT som ingår i divisionen Observer Media Intelligence inom Sifo Group (under namnändring till Observer) inleder ett samarbete med Aftonbladets nättidning och E*TRADE Sverige. Samarbetet innebär att BITs kunder får sin information publicerad på Aftonbladet.se, en ny ekonomikanal för fondsparande och aktiehandel. E*TRADE Sverige, som bland annat utvecklat den nya tjänsten, levererar lättillgänglig och snabb information till Aftonbladet.se läsare tillsammans med BIT. Under de senaste åren har BIT satsat strategiskt på att bygga upp ett nätverk med allianspartners för att erbjuda maximal relevant genomslagskraft för sina kunders information. Totalt sett har nu BIT över 30 samarbetspartners på internet i Sverige. Ett antal exempel på andra sajter där BIT publicerar information är följande: * Affärsvärlden * Avanza * Dagens Industri * Dagens IT * Dagens Nyheter * FinansTidningen * Matteus FK * Microsoft MSN * Privata Affärer * Spray * OM-Group * Nordnet * Teletrade Solutions * Yahoo BITs affärsidé är att erbjuda informationslösningar för effektiv och värdeskapande kommunikation med strategiskt viktiga målgrupper. BIT arbetar idag med mer än 80 % av samtliga noterade bolag på Stockholms Fondbörs. Publicering av information sker idag genom följande kanaler: bitFax, bitMail, bitWire, bitWeb, bitPush, bitWap och bitWebcast. För ytterligare information, kontakta: Caspar Settergren, verkställande direktör, BIT, tfn 08-705 17 04, e-post: caspar@bit.se Marianne Schvarcz, redaktionell utvecklingschef, Aftonbladet Nya Medier AB, tfn, 070-525 22 41 Mattias Miksche, verkställande direktör, E*Trade Sverige, tfn, 070-348 99 99 Per Blixt, informationschef, Sifo Group, tfn 08-625 15 51/070-549 28 08, e-post: per.blixt@sifogroup.ses ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00700/bit0002.pdf