Extra bolagsstämma godkänner nyemissionsbeslut

Extra bolagsstämma godkänner nyemissionsbeslut En extra bolagsstämma i Sifo Group AB har i dag beslutat godkänna styrelsens beslut om nyemission. De nuvarande aktieägarna erhåller företräde till teckning av tre nya aktier för varje femtal aktier till kursen 40 kronor per aktie. Avstämningsdag för rätt att delta i företrädesemissionen är den 10 januari, 2000. Styrelsen för Sifo Group beslutade den 12 december 1999, under förutsättning av godkännande av extra bolagsstämma, om nyemission med företrädesrätt till teckning för aktieägarna av högst 11.223.742 aktier av serie A och högst 9.592.673 aktier av serie B, envar aktie på nominellt 1,50 kronor. Varje femtal aktier av serie A och serie B berättigar till teckning av tre nya aktier av serie A respektive serie B till emissionskursen 40 kronor per aktie. Aktiekapitalet i Sifo Group AB ökar härigenom med högst 31.224.622,50 kronor till högst 83.265.663 kronor. Genom emissionen ökar antalet aktier i Sifo Group AB från 34.694.027 till högst 55.510.442. Extra bolagsstämma i Sifo Group beslutade i dag godkänna styrelsens beslut om nyemission enligt ovan. Sifo Groups huvudägare Investment AB Bure ställer sig positiv till förvärvet av Romeike Group och har förklarat sin avsikt att i nyemissionen teckna aktier motsvarande sin ägarandel. Bure är störste ägare i Sifo Group med 49,5 procent av antalet aktier representerande 63,9 procent av antalet röster. Teckningstiden för nyemissionen beräknas löpa under perioden 13@26 januari 2000. Prospekt beräknas vara aktieägarna i Sifo Group tillhanda i anslutning till teckningstidens början. Avstämningsdag för nyemissionen är den 10 januari 2000. Frågor avseende detta pressmeddelande besvaras av: Robert Lundberg, verkställande direktör och koncernchef, tel 08-625 15 43, e-post robert.lundberg@sifogroup.se Jan-Erik Jansson, ekonomidirektör, tel 08-625 15 42, e-post jan-erik.jansson@sifogroup.se Per Blixt, informationschef, tel 08-625 15 51, mobil 070-549 28 08, e-post per.blixt@sifogroup.se Carnegie är finansiell rådgivare åt Sifo Group. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på http://www.sifogroup.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/29/19991229BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/29/19991229BIT00240/bit0002.pdf