Sifo Group inleder samarbete med amerikanska Business Wire

Sifo Group inleder samarbete med amerikanska Business Wire BIT, som ingår i divisionen Observer Media Intelligence inom Sifo Group, har tecknat ett exklusivt avtal med amerikanska Business Wire. Avtalet ger BIT ensamrätt att sprida information från nordiska bolag via Business Wire´s amerikanska och internationella nätverk. Ett skräddarsytt paket har utvecklats för den nordiska marknaden där all engelsk information som idag distribueras via BIT även kommer att skickas till ca 700.000 finansiella nyhetsskärmar, 850 online-tjänster, databaser och webbplatser världen över samt all relevant fackpress i USA. "Vi ser samarbetet med Business Wire som strategiskt mycket viktigt och som innebär att våra kunder via vårt koncept bitOnline nu även effektivt kan kommunicera med aktiemarknader och medier på global nivå." säger Caspar Settergren, verkställande direktör för BIT. BITs affärsidé är att erbjuda informationslösningar för effektiv och värdeskapande kommunikation med strategiskt viktiga målgrupper. BIT arbetar idag med ca 85 % av samtliga noterade bolag på Stockholms Fondbörs. Publicering av information sker idag genom följande kanaler: bitFax, bitMail, bitWire, bitWeb, bitPush och bitWap. Fakta om Business Wire Business Wire är USA:s ledande informationskälla för affärsnyheter från större amerikanska företag, inklusive Fortune 1000 och företag noterade på Nasdaq. Business Wire distribuerar fullständiga pressmeddelanden, på elektronisk väg, samtidigt till media och aktiemarknader via Internet, online-tjänster och databaser samt realtidssystem över hela världen. Fakta om Sifo Group Sifo Group, noterat på O-listan vid OM Stockholmsbörsen, har tre divisioner - Observer Media Intelligence som arbetar med medie- och omvärldsbevakning, Sifo Research & Consulting som utför undersökningar och bedriver därtill relaterad konsultverksamhet, samt SMG Consulting, verksamt inom management- och strategikonsulting. Sifo Group omsätter på rullande tolvmånadersbasis cirka 1.350 miljoner kronor och sysselsätter drygt 1.700 personer i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Baltikum, Tyskland och Storbritannien. För ytterligare information, kontakta: Caspar Settergren, verkställande direktör BIT, tel 08-705 17 04, e-post caspar@bit.se Hans Strand, divisionschef Observer Media Intelligence, tel 08-702 53 06, e-post hans.strand@observer.se Per Blixt, informationschef Sifo Group, tel 08-625 15 51, e-post per.blixt@sifogroup.se Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på www.sifogroup.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00190/bit0002.pdf