Sifo Groups försäljning av Sifo Research & Consulting slutförd

Sifo Groups försäljning av Sifo Research & Consulting slutförd Sifo Group har slutfört den tidigare aviserade försäljningen av divisionen Sifo Research & Consulting och varumärket Sifo till Londonbaserade Research International. I och med försäljningen blir medie- och omvärldsbevakningen i divisionen Observer Media Intelligence koncernens huvudverksamhet. Styrelsen föreslår därför att bolagsstämman den 9 maj fattar beslut att ändra det börsnoterade bolagets namn till Observer AB. För ytterligare information, kontakta: Jan-Erik Jansson, ekonomidirektör, tfn 08-625 15 42, e-post jan-erik.jansson@sifogroup.se Per Blixt, informationschef, tfn 08-625 15 51/070-549 28 08, e-post per.blixt@sifogroup.se Fakta om Sifo Group Efter försäljningen omsätter Sifo Group, på rullande tolvmånadersbasis, cirka 1.000 miljoner kronor och sysselsätter drygt 1.400 personer i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland och Storbritannien. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på http://www.sifogroup.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT01600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT01600/bit0002.pdf