SIG Invest AB (publ) förtidsinlöser utestående obligationslån 2015/2019 innan den slutliga återbetalningsdagen

Report this content

SIG Invest AB (publ) ("Bolaget") meddelar härmed att Bolaget avser att utnyttja sin rätt att innan förfallodagen den 28 maj 2019 förtidsinlösa samtliga återstående obligationer under Bolagets obligationslån om 60 MKR med ISIN SE0007074265 (”Obligationerna”) som emitterades den 25 maj 2015. SIG Invest AB (publ) meddelar idag den 10 augusti 2017, i enlighet med villkoren för Obligationerna, oåterkalleligen att Obligationerna i sin helhet förtidsinlöses.

Obligationerna kommer att lösas till ett belopp per Obligation motsvarande 102 procent av det nominella beloppet 43 820 000 kronor, i enlighet med villkoren för Obligationerna, jämte upplupen obetald ränta från och med, men exklusive, närmast föregående ränteförfallodag till och med, och inklusive, den förtida inlösendagen, och kommer utbetalas till Obligationsinnehavare som äger Obligationer på den relevanta avstämningsdagen som inträffar den 21 augusti 2017.

Inlösendag är bestämd till den 28 augusti 2017.

Detta meddelande om förtidsinlösen är oåterkalleligt.

Denna information är sådan information som SIG Invest AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 augusti 2017 kl 15:00.

SIG Invests affärsidé är att skapa långsiktig tillväxt och värdeökning genom att kombinera förvaltning med utveckling av såväl kommersiella fastigheter som bostäder. Mangold Fondkommission AB, telefon 08-50 30 1550, är Bolagets Certified Adviser.