SIG Invest AB (publ) senarelägger delårsrapport till 28 augusti

Report this content

SIG Invest AB (publ) (”Bolaget”) låter meddela att det tidigare aviserade datum för publicering av delårsrapporten, som var bestämt till den 24 augusti, senareläggs. Nytt datum för publicering av delårsrapporten blir istället den 28 augusti 2017.

Bolaget låter meddela att det tidigare aviserade datum för publicering av delårsrapporten, som var bestämt till den 24 augusti, senareläggs. Nytt datum för publicering av delårsrapport blir istället den 28 augusti 2017.

- På grund av att SIG Invest AB (publ) har utnyttjat sin rätt att förtidsinlösa samtliga återstående obligationer under Bolagets obligationslån om 60 MKR med inlösendag bestämd till den 28 augusti 2017, har vi valt att senarelägga publicering för att kunna redovisa detta i den kommande delårsrapporten, säger VD Dan Astrén.

SIG Invests affärsidé är att skapa långsiktig tillväxt och värdeökning genom att kombinera förvaltning med utveckling av såväl kommersiella fastigheter som bostäder.