Allsång, veteranbilar och svenska storartister på Siggesta Gård

Report this content

Allsång är populärare än någonsin. Både SVT och TV4 direktsänder allsång i sommar, men den som inte vill köa i timmar för att få en plats kan redan nu boka sin biljett till allsången på Siggesta Gård.

Veteranbilar och svenska storartister gästar i sommar Siggesta Gård på Värmdö. Under de senaste åren har man märkt av en stor ökning av antalet besökare. I och med att många svenskar väntas stanna hemma i sommar finns det anledning att tro att sommarens evenemang inte blir något undantag.
För fjärde året i rad arrangeras allsång på Siggesta Gård
Under fyra måndagskvällar i juli hålls allsång med välkända gästartister i logen. Under ledning av Gabriel Forss, bl.a. känd som vinnare i Melodifestivalen och dirigent för en av Sveriges bästa gospelkörer One Voice, bjuds publiken på allsång till välkända låtar med ackompanjemang av det egna husbandet.
- Det som skiljer vår allsång från andra, är att vi har litet nyare låtar men fortfarande gamla klassiker och ett mycket tuffare husband, säger Anette Klingeborn Skoglund, grundare av konceptet för allsången på Siggesta Gård.
Den 20 juli återvänder Lasse Berghagen till allsångsscenen på Siggesta Gård och den 27 juli gör en av våra mest folkkära och långlivade artister Björn Skifs, ett av sina två framträdanden i sommar. Samma dag uppträder Brandur Enni, den unga artisten och låtskrivaren från Färöarna, som deltog i Melodifestivalen 2008 och som haft stora framgångar både på Island och i Danmark. Till premiären den 6 juli kommer Sonja Aldén och Thomas DiLeva och den 13 juli gästar Nanne Grönvall och första IDOL-vinnaren Daniel Lindström allsången.
- Vi är extra nöjda i år med att så stora artister gästar vår allsång. Vi har ett tidigare publikrekord i logen på 720 personer som vi hoppas tangera flera gånger i sommar, säger Carina Nordholm projektledare för allsången.
Veteranbilsdagarna 17-19 juli, med The Boppers
Klassisk veteranbilsutställning med grillkväll, musikunderhållning, prylmarknad och The Boppers. Vinnare koras i klasserna Finaste ekipage, Rivigaste motorljud och Snyggaste lack. På plats finns även en lackfirma som motivlackar och utställare av alla möjliga tillbehör som originalmuttrar, skruvar, navkapslar och backspeglar, med mera.
Jill Johnsson live i Logen
Den 22 augusti gör Sveriges egen Countrydrottning Jill Johnsson, sommarens enda spelning i Stockholmsområdet, i logen på Siggesta Gård. För den som vill se riktig country finns det egentligen inga alternativ på den svenska scenen. Jill Johnsson har gjort sig känd som den självklara countrydrottningen, med en proffsig och samtidigt personlig framtoning.

______________________________________________________________________

”Hela Logen sjunger” – allsång på Siggesta Gård under ledning av Gabriel Forss
6 juli – Gästartister: Sonja Aldén och Thomas DiLeva
13 juli – Gästartister: Nanne Grönvall och Daniel Lindström
20 juli – Gästartist: Lasse Berghagen
27 juli – Gästartister: Björn Skifs och Brandur Enni
Övriga evenemang på Siggesta Gård i sommar
17-19 juli – Veteranbilsdagarna med the Boppers
22 augusti – Konsert med Jill Johnsson
Läs mer om våra evenemang i årskalendern på www.siggestagard.se
Biljetter kan köpas via www.ticnet.se | Telefonbokning 077 170 70 70
______________________________________________________________________

Är du intresserad av att komma i kontakt med någon av artisterna för en kommentar är du välkommen att kontakta oss!

För pressbilder och mer information kontakta:
Anette Klingeborn Skoglund, anette.k.skoglund@siggestagard.se | tel 070 668 11 09
Carina Nordholm, carina.nordholm@siggestagard.se | tel 08 562 80 103

Om Siggesta Gård
Siggesta Gård ligger på Värmdö, cirka 30 minuter från centrala Stockholm, och är en familje- och konferensanläggning med en mångfald av aktiviteter och upplevelser. Förutom en unik fotbollsgolfbana byggd som en riktig golfbana, finns en prisbelönt minigolfbana, förstklassig restaurang och en loge för konferenser och konserter. Siggesta Gård har många olika aktiviteter under året, bland annat de återkommande klassikerna bakluckeloppisen, allsången och veteranbilsdagarna. I september 2009 öppnar den nyrestaurerade Herrgården upp för konferens och fest.