Deflamo AB:s (u.n.t Signatur Fastigheter AB) blivande dotterbolag SIG Invest AB förvärvar tre hyresfastigheter i Landskrona

SIG Invest AB förvärvar tre hyresfastigheter i Landskrona med en total uthyrningsbar yta om 3 618 kvm. Beståndet består av 45 lägenheter samt garage och parkeringsplatser.

De bedömda hyresintäkterna uppgår till ca 3,7 miljoner kronor med ett bedömt driftnetto om 2,3 miljoner kronor.

Överenskommet fastighetsvärde är 51 miljoner kronor. Förvärvet finansieras genom banklån och egna medel och tillträdet är beräknat till februari 2020.

”Vi ser fram emot fler förvärv i Landskrona, som är en stad med goda utvecklingsmöjligheter. Det finns möjligheter att renovera lägenheter och utveckla vindar i dessa fastigheter vilket bidrar till vår tillväxt,” säger Dan Astrén, VD.

+46 40-608 82 00

Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market från den 17 december och Mangold Fondkommission AB, tel +46 (0)8 503 015 50, e-post CA@mangold.se, är bolagets Certified Adviser.

Citat

Vi ser fram emot fler förvärv i Landskrona, som är en stad med goda utvecklingsmöjligheter. Det finns möjligheter att renovera lägenheter och utveckla vindar i dessa fastigheter vilket bidrar till vår tillväxt.
Dan Astrén, VD