• Signatur Fastigheter/

Deflamo AB:s aktier (under namnändring till Signatur Fastigheter AB) erhåller godkännande från Nasdaq att kvarstå som upptagna till handel på First North Growth Market med anledning av det omvända förvärvet av SIG Invest och offentliggör bolagsbeskrivning.

Deflamo AB och SIG Invest AB har ingått ett avtal om att Deflamo AB förvärvar samtliga aktier i SIG Invest genom apportemission förutsatt godkännande vid extra bolagsstämma i Deflamo den 22 november 2019.  Deflamo AB föreslås att byta namn till Signatur Fastigheter AB (publ) i samband med förvärvet. Beslutet om namnbyte fattas på den extra bolagsstämman.

Med anledning av transaktionen ovan har Nasdaq godkänt den nya koncernen för fortsatt notering på Nasdaq First North Growth Market. Av beslutet följer att förvärvet och Bolagets informationsgivning fullföljs i enlighet med vad som framgår av den dokumentation som inkommit inom ramen för den nya noteringsgranskningen.

Med anledning av transaktionen har Deflamos styrelse upprättat en bolagsbeskrivning som offentliggjorts. Bolagsbeskrivningen finns tillgänglig på SIG Invest hemsida (www.siginvest.se).
I bolagsbeskrivningen presenteras oreviderad ny finansiell information avseende kapitalstruktur och skuldsättning för den sammanslagna koncernen per den 30 september 2019, som inte tidigare publicerats.

Om SIG Invest
Bolagets verksamhet består i att förvärva, förädla och förvalta både bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter. Bolagets strategi är att skapa tillväxt genom fastighetsutveckling och stabil lönsamhet genom proaktiv förvaltning.

Om Deflamo
Deflamo utvecklar högpresterande miljövänliga flamskyddade material och kommersialiserar flam¬skydds¬produkter och tillhörande tjänster. Utöver F&U-tjänster som förändrar och utvecklar flamskydds¬marknaden tillverkar bolaget även flamskyddsmedel och använder varumärket Apyrum för sina egna produkter.

Rådgivare
Augment Partners AB agerar rådgivare och Advokatfirman Lindahl KB agerar legal rådgivare till SIG Invest i Transaktionen.

Signatur fastigheter är ett växande bostadsbolag i södra Sverige med huvudkontor i Malmö. Vårt fastighetsbestånd är koncentrerat till Stockholms- och Öresundsregionen och utgörs i huvudsak av bostäder och samhällsfastigheter. Vi växer genom förvärv av kassaflödande fastigheter med utvecklingspotential. Kassaflödet ger en stabil grund för verksamheten och förutsättningar för vårt fokus på fastighetsutveckling och värdetillväxt. Vårt utvecklingsarbete innefattar såväl renovering av befintliga fastigheter som framtagande av nya bostäder genom detaljplanearbete. Bolaget grundades 2014 och är idag noterat på Nasdaq First North Growth market.