Signatur Fastigheter förlänger accepttiden ytterligare för ägarna i SIG Invest

Den 22 november 2019 beslutade extra bolagsstämma i Signatur Fastigheter AB (publ) ("Signatur Fastigheter" eller "Bolaget") om bland annat apportemissionen av SIG Invest AB (publ) ("SIG Invest"). Den initiala accepttiden avslutades 16 december 2019, men förlängdes till den 31 januari 2020. Efter avslutad accepttid den 31 januari ska totalt ytterligare 59 701 SIG Invest-aktier konverteras till B-aktier i Signatur Fastigheter tillsammans med tidigare 4 959 439 SIG Invest-aktier. Styrelsen i Signatur Fastigheter har även beslutat att ytterligare förlänga accepttiden till den 13 mars 2020 för resterande SIG Invest-ägare att acceptera erbjudandet och arbetar för att de resterande aktierna i SIG Invest ska konverteras till B-aktier i Signatur Fastigheter så snart som möjligt.

Signatur Fastigheter och SIG Invest ingick den 23 oktober 2019 ett apportavtal om att Signatur Fastigheter skulle förvärva samtliga aktier i SIG Invest, vilket godkändes på extra bolagsstämma den 22 november 2019. Enligt apportavtalet hade aktieägarna i SIG Invest rätt att för varje aktie i SIG Invest teckna 352,04939207 (avrundat till åtta decimaler)B-aktier i Signatur Fastigheter (innan sammanläggningen där 100 gamla B-aktier i Signatur Fastigheter ger en ny B-aktie i Bolaget). Efter registrerandet av accepterna efter den avslutade acceptperioden har totalt 5 019 140 aktier i SIG Invest, motsvarande cirka 99,8 procent av tidigare totalt antal utestående aktier i SIG Invest konverterats till Signatur Fastigheter-aktier. Efter konvertering av de  59 701 SIG Invest-aktierna till aktier i Signatur Fastigheter, kommer antalet B-aktier i Bolaget öka med högst 210 177 (med beaktande av sammanläggningen) från 19 499 987 B-aktier till 19 710 164 B-aktier.