Signatur Fastigheter förvärvar flerbostadsfastighet i centrala Malmö och genomför tilläggsförvärv i Osby

Report this content

Signatur Fastigheter AB (publ) har förvärvat en flerbostadsfastighet i centrala Malmö med en total uthyrbar yta om cirka 2 274 kvm, fördelad på 22 lägenheter och fyra lokaler. Transaktionen sker i bolagsform till ett underliggande fastighetsvärde om 68 MSEK. Hyresvärdet uppgår till cirka 2,9 MSEK per år.

Samtidigt har Signatur Fastigheter även kompletterat sin portfölj i Osby med förvärv av en grannfastighet till bolagets befintliga bestånd. Transaktionen sker i bolagsform till ett underliggande fastighetsvärde om 18 MSEK, fastigheten innehåller 16 lägenheter och genererar ett hyresvärde om ca 1,6 MSEK per år.

”Vi utökar våra portföljer i såväl Malmö som Osby, vilket ger oss en mer effektiv och strömlinjeformad förvaltning. Vi ser utvecklingsmöjligheter i båda fastigheterna, vilket återigen matchar vår förvärvsstrategi om kassaflödesfastigheter med tydliga och värdeskapande utvecklingsmöjligheter.”, säger Dan Astrén, VD Signatur Fastigheter.

Fastigheterna tillträds under kvartal tre och affärerna är villkorade av finansiering.

Efter tillträde av de aktuella fastigheterna, och inklusive under året genomförda förvärv, uppgår Signatur Fastigheters bestånd till cirka 1,5 miljarder kronor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Dan AstrénCEO

astren@signaturfastigheter.se

www.signaturfastigheter.se

Signatur Fastigheter är ett snabbväxande fastighetsbolag med fokus på bostäder och samhällsfastigheter. Fastighetsbeståndet är koncentrerat till Öresunds- och Stockholmsregionen. Vi växer genom förvärv av kassaflödesfastigheter med utvecklingspotential. Kassaflödet ger en stabil grund för verksamheten och förutsättningar för vårt fokus på fastighetsutveckling och värdetillväxt. Utvecklingsarbete innefattar såväl renovering av befintliga fastigheter som framtagande av nya bostäder genom detaljplanearbete.

Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market och Augment Partners AB, tel +46 8-604 22 55, e-post info@augment.se, är Bolagets Certified Adviser.