Bäst service styr kunder till Sigtunahöjden

Report this content

Utmärkelsen ”Bästa Service” visar att upplevelsen och kvaliteten är ett allt viktigare konkurrensmedel för konferensanläggningar. Sigtunahöjdens målmedvetna satsning bekräftas idag ytterligare när ägaren Mats Liljefors utnämns till Årets Företagare i Sigtuna kommun.

Sedan Mats Liljefors tog över Sigtunahöjden Hotell och Konferens i december 2004, har omsättningen fördubblats, antalet övernattningar har ökat från 9000 till 16 000 och rekordvinster till återinvesteringar har varit möjliga.

- Det är fantastiskt att vi för andra året i rad vinner kategorin Bästa Service, säger Mats Liljefors. Det är en bra bekräftelse på min och personalens satsning på upplevelsen och den goda servicen. Vi ser att våra kunder gärna återkommer.

Den 28 april tilldelades Sigtunahöjden priset i Bästa Service i Berwaldhallen. Arrangören, SKD Euroconf, ett av Sveriges största konferensbokningsföretag, mäter kontinuerligt alla konferensanläggningars kvalitet genom konferenskunder. För andra året i rad har Sigtunahöjden fått högsta betyg i kategorin ”Bästa Service” med följande motivering:

”Som gäst blir man alltid bemött av en mycket kunnig och lyhörd personal som vet vikten av vänlighet, hjälpsamhet och som alltid finns tillgänglig för gästernas bästa. Den påtagliga servicen är excellent och dessutom har man lyckats med konsten att skapa en varm och gemytlig atmosfär.”

Under de tre åren som Mats Liljefors varit ägare till Sigtunahöjden har statens gamla kursgård förvandlats till en av Sveriges mest intressanta mötesplatser. Mats Liljefors utses till årets företagare på grund av det lyft han gett Sigtunahöjden, bland annat genom att införa ett kinesiskt tema med spännande aktiviteter i en härlig miljö och god mat.

Priset till Årets Företagare i Sigtuna Kommun delas ut i samband med Sigtuna kommuns näringslivslunch idag, den 8 maj. Juryn består av Företagarna Sigtuna, Sigtuna kommun, Nyföretagar Centrum och Handelskammaren Arlanda i samarbete med UC. Kriterierna för att bli Årets Företagare är bland annat att företaget ska ha god lönsamhet samt att företagaren ska visa prov på att vara extra kreativ och företagsam på ett sätt som bör premieras