Report this content

CRM-företaget Silentium expanderar inom IP-baserad Internetteknik och får nya delägare Silentium är först i Europa med att sätta upp helt IP-baserade Virtuella Contact Centres. Virtuella Contact Centre lösningarna kommunicerar online i realtid via Internet genom IP-telefoni, textchat, mobiltelefoni, fast telefoni, för till exempel E-handelskunder, som vill ha stöd och hjälp i köpprocessen. Ett antal nyligen presenterade undersökningar visar att behovet är stort av att öka servicegraden på Internet, inte minst inom e-handel. Silentium kan genom den nya tekniken åta sig att, dygnet runt, i realtid, bevaka hemsidor och e-handelsplatser åt företag och organisationer. Det betyder att till exempel en e-handelskund, när som helst, får direktkontakt via Internet med en person som kan ge information, skapa trygghet eller på annat sätt bistå kunden i köpprocessen. Silentium har utvecklat särskilda tekniker för analys och förädling av kunddatabaser. Följande privatpersoner har gått in som delägare Silentium: Per-Olov Atle, Gunnar Bergvall, Lars Bergvall, Magnus Briggert, Mattias Gerdner, Stefan Melesko, Hans Nelén, samt Göran Byqvist, som också är styrelseordförande i företaget. Huvudägare i Silentium är John Wattin, Stefan Lundgren, Kjell Malmqvist, Johan Talenti och Mats Silberman. För ytterligare information: Mats Silberman, VD Silentium, 070-440 50 53, tel. 08-555 415 00, mats.silberman@silentium.se --------------------------------------------------------------- Silentium är ett snabbväxande CRM (Costumer Relationship Management) företag som tillhandahåller kundanpassade och kostnadseffektiva CRM- lösningar till företag och organisationer. Silentium startades 1998 och har i år en budgeterad omsättning om ca 50 miljoner kronor. Silentium har idag 100 anställda. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00510/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00510/bit0002.pdf