John Wattin går in som huvudägare i CRM-företaget Silentium

Report this content

John Wattin går in som huvudägare i CRM-företaget Silentium, som utvecklar nya koncept inom relationsmarknadsföring genom att satsa på Internetrelaterade kundtjänster. Silentium är 110 anställda och växer med 150% per år och siktar på en börsintroduktion inom 2 år. Silentium är först i Europa om att sätta upp ett helt IP-baserat Virtuellt Contactcentre, som kan kommunicera i realtid, genom IP-telefoni, text, mobiltelefoni m fl tekniker via internet, med t.ex E-handelskunder, som vill ha hjälp i köpprocessen. Silentium utvecklar Internetrelaterade kundtjänster utifrån människans behov; många gånger kommer tekniken före människan vilket ger svagheter i uppbyggandet av CRM-system. Ett antal nyligen presenterade undersökningar visar att behovet är stort av att öka servicegraden på Internet - inte minst inom e-handel. Silentium åtar sig genom den nya tekniken att, dygnet runt, i realtid, bevaka hemsidor och e-handelsplatser åt företag och organisationer. Det betyder att t ex en e-handelskund , när som helst, får direktkontakt med en person, som kan lämna upplysningar eller på annat sätt bistå kunden i köpprocessen. Silentium har även utvecklat särskild teknik för analys och förädling av kunddatabaser. Övriga huvudägare i Silentium är Stefan Lundgren, Kjell Malmqvist, Johan Talenti och Mats Silberman. Göran Byqvist från Axel Johnson är styrelseordförande i bolaget. För ytterligare information: Johan Talenti, 08-55541500, 0704-405054, johan.talenti@silentium.se Mats Silberman, VD Silentium, tel. 08-555 415 00, 0704-405053 mats.silberman@silentium.se SILENTIUM AB är ett snabbväxande CRM-företag med inriktning på analys samt förädling av kunddatabaser bl a genom call centre- och contactcentreteknik. Silentium startade i slutet av 1998 och budgeterar för år 2000 en omsättning på 50 mkr. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/11/20000411BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/11/20000411BIT00340/bit0002.pdf