Kommuniké från extra bolagsstämma i Paynova AB (publ) den 27 september 2013

Extra bolagsstämma beslutade godkänna styrelsens beslut, om en riktad nyemission av aktier till Paynovas VD och Säljchef.

Vid extra bolagstämma i Paynova AB (publ) beslutade stämman godkänna en riktad nyemission till bolagets VD och Säljchef genom att emittera 8 000 000 nya aktier.

Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att tilldela ledningen i Bolaget nya aktier för att därigenom skapa ett incitament för ledningen samtidigt som nyemissionen ger Bolaget ett önskvärt likviditetstillskott.

Teckningskursen är 0,37 SEK. Likvid skall erläggas senast 4 oktober 2013.

Nyemissionen motsvarar en utspädning om ca 8,4 procent samt tillför bolaget 2.960 KSEK före emissionskostnader.

Totalt antal aktier i bolaget efter emission blir 95 049 545 st.

Yngve Andersson, styrelseordförande Paynova

Telefon: 070 – 514 12 70

Paynova är en ledande leverantör av betaltjänstlösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en bastjänst och en rad flexibla mervärdestjänster, och riktar sitt erbjudande huvudsakligen till större e-handlare. De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena resor och detaljhandel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com