Kommuniké från styrelsemöte i Paynova AB (publ) den 25 mars 2014

Styrelsen i Paynova AB har den 25 mars 2014 - med stöd av bolagsstämmans bemyndigande av den 18 mars 2014 - fattat beslut om nyemission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Emissionen är riktad till säljaren av den tidigare förvärvade fakturaplattformen. Syftet är att ge säljaren möjlighet att teckna aktier på samma villkor som aktieägarna i den pågående företrädesemissionen. Bolagets aktiekapital ökar i och med denna emission med 118 556,70 kronor och antalet aktier ökar med 1 185 567 stycken.

Informationen är sådan som Paynova AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen har lämnats för offentliggörande den 25 mars 2014 klockan 16.00.

Daniel Ekberger, VD, Paynova AB

Telefon: 0708-820766

Paynova erbjuder betalningslösningar online för handlare med krav på integrerade helhetslösningar likväl för de som efterfrågar paketerade standardprodukter. Paynovas mål är att avlägsna alla barriärer som står mellan handlaren, handlarens kund och ett lyckat köp. Paynova grundades 2001 och har idag en av Nordens mest kompletta infrastrukturer för kortbetalningar, direktbanksbetalningar, faktura och digitala plånböcker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com.